آفتاب
یک مقام پلیس :

خطر حملات تروریسم ضد نظام در اسپانیا مستقر شده است

خطر حملات تروریسم ضد نظام در اسپانیا مستقر شده است

مادرید- ایرنا- ˈایگناسیو کاسیدوˈ مدیر کل پلیس اسپانیا هشدار داد که تروریسم ضد نظام در این کشور ، تحکیم یافته و خطر جدی حملات تروریستی و بمب گذاری در اسپانیا وجود دارد .

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، کاسیدو امروز چهارشنبه اظهار داشت : براساس تحقیقات و گزارشاتی که داریم ، تروریسم ضد نظام در کشور ما حاکم شده و خطر تکرار بمب گذاری در کشور نظیر بمب گذاری چند ماه قبل در کلیسای بزرگ ˈپیلارˈ شهر زاراگوسا وجود دارد .

وی با اشاره به این بمب گذاری که از سوی گروه ضد نظام ˈماتئو مورالˈ انجام شد و پلیس با دستگیری دو سرکرده این گروه که ملیت شیلیایی داشتند ، گروه مذکور را منحل کرد افزود :یکی از اصلی ترین اولویت های پلیس اسپانیا ، مبارزه و متلاشی کردن این گروه های تروریستی است .

در بخش امنیت عمومی ، کاسیدو به یک ˈخشونت خیابانی که با دولت مشروع ناسازگار استˈ اشاره کرد و یاد آور شد که در تظاهرات روز 22 مارس ، ده ها مامور پلیس در جریان درگیری ها با تظاهرکنندگان خشن مجروح شدند .

مدیر کل پلیس در این مورد خاطرنشان کرد :این تظاهرکنندگان خشن ، گروهی منزوی هستند که می خواهند دموکراسی را با اقدامات خشونت آمیز خود واژگون کنند بدون اینکه برای آن کوچکترین شانسی داشته باشند و در اینباره هشدار می دهم که ˈهیچ کسی نمی تواند صلح اجتماعیˈدر خیابان های ما را برهم زند.

کاسیدو دربخش دیگری از سخنان خود بااشاره به گروه جدایی طلبان ایالت باسک موسوم به ˈاتاˈ که اسپانیا و بسیاری از کشورهای جهان آنها را تروریست محسوب می کنند گفت :تا وقتی که این گروه یک سازمان مسلح باشد ، اتا همچنان یک تهدید غیر قبول خواهد بود و پلیس ، تا ناپدید شدن کامل آنها همچنان تلاش خواهد کرد .

او همچنین اذعان کرد مهمترین تهدید برای اروپا و جهان ، تروریسم جهادگرایانه است و در این مورد بار دیگر از تردد مبارزان به مناطق جنگی هشدار داد .

کاسیدو افزود :دولت حزب حاکم ˈمردمیˈ در دو سال و نیم عمر خود ، 78 نفر را به دلیل ارتباط با اتا ، 83 نفر تروریست جهادگرا ، 6 نفر مرتبط با گروه های ضد نظام و 5 نفر از اعضای گروه تروریستی مقاومت ایالت گالیسیا را دستگیر کرده است .

اروپام **1234**1547
کد N345412

وبگردی