آفتاب

یک نماینده مجلس پاکستان در حمله تروریستی مهاجمان زخمی شد

یک نماینده مجلس پاکستان در حمله تروریستی مهاجمان زخمی شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: نماینده مجلس (پارلمان) ملی پاکستان وابسته به حزب ˈجنبش متحده قومیˈ روز چهارشنبه در حمله مهاجمان ناشناس در ˈایالت پنجابˈ در شرق این کشور زخمی شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع پلیس افزودند: ˈبیگم طاهره آصفˈ امروز در منطقه ˈاقبال تاونˈ شهر ˈلاهورˈ مرکز ایالت پنجاب هدف حمله مهاجمان قرار گرفت.

مقام های پلیس لاهور اعلام کردند: تروریست ها با تیراندازی به خودروی این سیاستمدار سبب زخمی شدن وی شده و پس از آن به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: نیروهای پلیس و تیم های امدادی با حضور در محل تیراندازی؛ طاهره آصف را به بیمارستان ˈشیخ زیدˈ شهر لاهور منتقل کردند.

گزارش برخی از منابع خبری به نقل از پزشکان بیمارستان شیخ زید شهر لاهور حاکی از وخیم بودن وضعیت نماینده مجلس ملی و تلاش پزشکان برای انجام عملیات جراحی و خارج ساختن سه گلوله اصابت شده به این سیاستمدار پاکستانی است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت حمله تروریستی علیه نماینده جنبش متحده قومی پاکستان (دومین حزب عمده سیاسی در ایالت سند در جنوب این کشور) را به عهده نگرفته است.

ˈالطاف حسینˈ رییس حزب جنبش متحده قومی که در حال حاضر ساکن لندن است حمله امروز به خانم طاهره آصف نماینده مجلس ملی پاکستان را به شدت محکوم کرد.

منابع خبری پاکستان همچنین گزارش دادند که شبه نظامیان طالبان و سایر گروههای افراطی همواره نمایندگان مجالس ملی و ایالتی در پاکستان از جمله نمایندگان وابسته به حزب جنبش متحده قومی را در گذشته مورد هدف قرار داده اند.

ˈساجد قریشیˈ نماینده جنبش متحده قومی در مجلس ایالتی سند در جنوب پاکستان 31 خرداد 1392 (21 ژوئن 2013) از سوی شبه نظامیان در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز این ایالت هدف حمله قرارگرفت و کشته شد.

گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) سال گذشته پیش از انتخابات عمومی این کشور اعلام کرده بود که شبه نظامیان این گروه نمایندگان وابسته به جنبش متحده قومی، حزب مردم (حزب حاکم پیشین این کشور) و حزب ملی عوام را به دلیل داشتن افکار سکولار مورد هدف عملیات های انتحاری و ترور قرار می دهند.

آساق ** ا.ر**1010
کد N345301

وبگردی