آفتاب
عضو اتحادیه معلمان مدارس آزاد:

معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی امنیت شغلی ندارند

معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی امنیت شغلی ندارند

قرارداد کار معلمان و کارکنان مدارس آزاد عمدتا در یک نسخه نوشته می شود که در اختیار مدیر مدرسه قرار دارد و بدین ترتیب، زمینه بعدی برای تضییع حقوق آنان ایجاد می شود.

عضو اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد از پایین بودن ضریب امنیت شغلی معلمان و کارکنان مدارس غیر دولتی انتقاد کرد.

«انسیه طلاگر» در این باره به ایلنا گفت: کارکنان و معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی عمدتا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند بنابراین اشتغال آنها نه به عنوان سابقه کار برای شان محسوب می شود و نه از لحاظ بیمه ای می توانند از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند و به تبع، قرارداد کار مشخصی با آنها منعقد نمی‌شود.

وی با اشاره به محرومیت معلمان و کارکنان مدارس غیر دولتی از عیدی سالانه و سنوات، افزود: معلمان و کارکنان مدارس غیر دولتی در زمان هایی که مدارس تعطیل اند، چه به دلیل تعطیلات رسمی و چه به دلیل تعطیلات غیر رسمی از جمله شرایط جوی، بین التعطیلی ها، سه ماه تابستان و... حقوق نمی گیرند چرا که بیمه نیستند و قرارداد کار مشخصی با آنها منعقد نمی شود.

به گفته طلاگر، قرارداد کار معلمان و کارکنان مدارس آزاد عمدتا در یک نسخه نوشته می شود که در اختیار مدیر مدرسه قرار دارد و بدین ترتیب، زمینه بعدی برای تضییع حقوق آنان ایجاد می شود.

وی ضمن تاکید بر پایین بودن ضریب امنیت شغلی معلمان و کارکنان مدارس غیر دولتی، تصریح کرد: این معضل باعث شده است تا آنها نتوانند به ارتقای سطح علمی بیندیشند چرا که اگر بخواهند جهت ارتقای سطح علمی اقدام کنند، مدرسه عذر آنها را می خواهد.

طلاگر ادامه داد: معلمان مدارس غیر دولتی تا دو برابر معلمان مدارس دولتی کار می کنند و در حالی که ساعت کاری معلمان مدارس دولتی از 7:30 آغاز می شود و تا 12:30 ادامه می یابد، در مدارس غیر دولتی از ساعت 7:30 تا 14:30 و بعدتر بخاطر کلاس های فوق العاده تا 17:30 الی 18 هم کلاس وجود دارد.

عضو اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد در پایان با انتقاد از محرومیت هم صنفی های خود از مزایا و رفاهیات معلمان دولتی همانند خانه معلم یا درمانگاه های فرهنگیان، اظهار کرد: اینها نه معلم حساب می شوند و نه کارگر، به همین دلیل هم از مزایای رفاهی هیچ کدام از این دو قشر اجتماعی برخوردار نیستند.

کد N345144

وبگردی