آفتاب
فرمانده نیروی زمینی سپاه:

تحرکات دشمنان را تحت نظر داریم/آمادگی خود را با رزمایش نشان می‌دهیم

تحرکات دشمنان را تحت نظر داریم/آمادگی خود را با رزمایش نشان می‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به درگیر بودن همسایگان شرقی و غربی کشور با مسایل امنیتی، گفت: با نهایت هوشمندی تحرکات دشمن را تحت نظر داریم.

به گزارش گروه دریافت خبر برگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در اولین همایش سراسری مهمات برتر در رزم زمینی که در مجموعه فرهنگی غدیر نیروی زمینی سپاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تا زمانی که به اصول انقلاب اسلامی پایبند هستیم، مورد تهدید قرار می‌گیریم.

وی افزود: اصول انقلاب اسلامی متشکل از استقلال، آزادی و نفی سلطه است و ما تا زمانی که به این اصول متعهد هستیم، دشمن و تهدید خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه "عقب‌نشینی از اصول انقلاب اسلامی ممکن نیست"، تاکید کرد: باید خود را برای همه تهدیدات آماده کنیم؛ چراکه این آمادگی عاملی بازدارنده است و بازدارندگی می‌تواند تهدیدات معطوف به انقلاب اسلامی را دفع کند.

پاکپور با تاکید بر اینکه "باید دشمن را از توانمندی‌های خود آگاه کنیم"، گفت: رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم به خوبی می‌تواند سطح آمادگی کشور را به دشمنان نشان دهد.

وی با بیان اینکه "چند سالی است در مناطق شمال غرب و جنوب شرق با ضد انقلاب درگیر هستیم"، تصریح کرد: نیروی انسانی و رزم زمینی در این مناطق حرف نخست را می‌زند؛ البته ناگفته نماند که مجهزترین تسلیحات را باید در کنار نیروی انسانی مؤمن و متعهد داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: باید محصولات نظامی با میدان نبرد تطابق داشته باشد و این نیازمند نیازسنجی است؛ نیازسنجی که با درک شرایط و لمس موقعیت مکانی باید انجام شود.

وی به وجود دو مؤلفه اساسی در رزم زمینی اشاره کرد و افزود: دقت بالا و قدرت تخریب بالا از مؤلفه‌های اساسی در رزم زمینی است؛ چراکه تولید مهماتی با چنین شاخصه‌هایی موجبات ارتقای روحیه رزمندگان و تضعیف روحیه دشمنان خواهد شد.

پاکپور با تاکید بر اینکه "رزم زمینی تعیین‌کننده میدان‌های نبرد است"، اظهار کرد: از مسئولان وزارت دفاع درخواست داریم که با میدان و صحنه عمل آشنا باشند تا تسلیحاتی منطبق با میدانِ عمل فراهم کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحولات منطقه اشاره و تاکید کرد: امروز همسایگان شرقی و غربی کشور درگیر مسائل امنیتی هستند و ما باید با نهایت هوشمندی تحرکات دشمنان را تحت نظر داریم.

وی در پایان با بیان اینکه "باید از موازی‌کاری در تولید مهمات و تسلیحات نظامی بپرهیزیم"، افزود: ما در زمینه پهپادها پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم ولی این حد کافی نیست؛ چراکه دنیا به سرعت به سمت شناسایی مناطق با هواپیماهای بدون سرنشین حرکت می‌کند و ما نیز باید پیشرفت‌های خود را به سطوح بالاتری برسانیم.

انتهای پیام

کد N345070

وبگردی