آفتاب

هلند یک لیست سیاه از اسامی 100 شبه‌نظامی را به ترکیه داد

هلند یک لیست سیاه از اسامی 100 شبه‌نظامی را به ترکیه داد

هلند فهرستی متشکل از نام 100 شبه‌نظامی را که احتمالا برای مبارزه علیه نیروهای دولت دمشق به سوریه سفر کرده‌اند، به ترکیه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، روزنامه هلندی ولکسکرانت به نقل از یک منبع پلیس گفت: تمامی افراد نام برده شده در این فهرست اگر به مرز برسند، اجازه ورود نخواهند داشت. تعدادی از این افراد احتمالا در ترکیه هستند و یا به سوریه سفر کرده‌اند اما اگر آن‌ها را پیدا کنیم، از کشور اخراج خواهند شد.

آنکارا مدت‌های طولانی از مخالفان سوری به صورت قاطعانه دفاع کرده است اما افزایش نفوذ گروه‌های متاثر از القاعده در سوریه باعث بروز ادعاهای بازگشت افراط گران تندرو شده است. آنکارا اخیرا هزاران شبه‌نظامی اروپایی را در لیست سیاه قرار داده و احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه متعهد شده که این گروه‌ها را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند و ترکیه از فعالیت‌های این گروه رنج می‌برد.

یکی از مقام‌های دولت هلند گفت: موفقیت‌های اخیر نظامی گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" مبارزان اروپایی را به پیوستن به این درگیری‌ ترغیب خواهد کرد.

"دیک شوف"، رئیس آژانس دولتی ضد تروریستی NCTV گفت: نگرانم که گروه داعش به گروه مهمی برای شبه‌نظامیان هلند و اروپا تبدیل شده است. موفقیت‌های اخیر گروه داعش بدون شک انگیزه جدیدی برای سفر به آن منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N345041

وبگردی