آفتاب
در تذکرات شفاهی نمایندگان عنوان شد؛

درخواست نمایندگان از سران قوا برای رفع مشکل گرانی

درخواست نمایندگان از سران قوا برای رفع مشکل گرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس به مسئولان و مقامات کشوری تذکرات شفاهی دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان در تذکر شفاهی به وزیر ورزش و جوانان گفت: شما گفته اید که از فضای ورزشی باید برای شادابی جوانان استفاده شود، اما بجای سیر در رؤیا و گفتاردرمانی، تکانی به خود بدهید و کاری بکنید.

وی افزود: در شهرستان ها هیچ فضای مناسب ورزشی وجود ندارد و در چهار شهرستان حوزه انتخابی بنده فقط یک استخر برای استفاده جوانان هست.

فتاحی نماینده مردم ارومیه در تذکر شفاهی گفت: از رؤسای سه قوه تقاضا داریم که برای رفع مشکل گرانی و احیای دریاچه ارومیه اقدام کنند.

وی افزود: از رئیس جمهور استدعا دارم درباره رفع مشکل معلمان حق التدریسی و شرکتی و مشکل هزینه درمانی جانبازان بازنشسته که اخیرا دچار مشکل شده اند و جهاد کشاورزی، صندوق بازنشستگی و بنیاد شهید مساله را پیگیری نمی کنند، اقدام نماید.

داود محمدی، نماینده مردم قزوین و آبیک به وزیر نیرو درباره علت عدم اعطای حقابه قزوین در حالی که سد طالقان مملو از آب است و نیز به وزیر کشور درباره متوقف کردن تقسیمات کشوری تذکر داد.

همچنین وی به مسئولان و مقامات دولتی درباره تخصیص پزشک به مراکز درمانی شهرستان ها که دچار کمبود امکانات هستند، تعیین تکلیف کسانی که در آزمون استخدامی استانداری شرکت کرده و گزینش شده اند، تعیین تکلیف جانبازان، حل مشکلات کارخانجات استان و تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و شرکتی تذکر داد.

همچنین قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد به رئیس جمهور درباره اینکه وام ازدواج جوانان را جدی بگیرید، تذکر داد و گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در صورت کوتاهی در این مساله باید پاسخگو باشند.

نماینده بجنورد همچنین افزود: وزارت اطلاعات مستحکم و نگران‌کننده بدخواهان نظام را می خواهیم.

این نماینده مجلس همچنین برای ورزشکاران و فوتبالیستان در مسابقات جام جهانی برزیل آرزوی موفقیت کرد و طرف نمایندگان پنج استان به وزیر راه و شهرسازی درباره راه آهن بجنورد- مشهد تذکر داد.

همچنین حسین نیاز آذری، نماینده مردم بابل در تذکر شفاهی اقدام گروهک تروریستی داعش را محکوم کرد و گفت: به مزدوران و تروریست ها اعلام می کنیم که مجلس شورای اسلامی در پشتیبانی از عتبات عالیات کوتاهی نخواهد کرد.

وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور افزود: سه ماه از سال 93 می گذرد، اما هنوز موافقتنامه پروژه‌های عمرانی مبادله نشده است.

کد N344976

وبگردی