آفتاب

ماشین گردشگری مالزی در دست انداز حوادث / لغو پرواز ها به مقصد مالزی

ماشین گردشگری مالزی در دست انداز حوادث / لغو پرواز ها به مقصد مالزی

کوالالامپور – ایرنا – آدم ربایی هایی مکرر و ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی ماشین گردشگری این کشور را با دست انداز مواجه کرده و با ایجاد ترس در بین گردشگران خارجی باعث لغو بسیاری از پروازها به مقصد مالزی شده است.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی با اعلام سال 2014 به عنوان سال دیدار از مالزی قصد داشت در مقایسه با سال های گذشته گردشگران بیشتری را جذب کند.

نخست وزیر مالزی اوایل سال جاری در کمپین ˈدیدار از مالزی 2014ˈ که در ورزشگاه ˈبوکیت جلیلˈ شهر کوالالامپور برگزار شد از جذب 28 میلیون گردشگر در سال جاری خبر داد.

نجیب تون رزاق اعلام کرده بود برای رسیدن به هدف تعیین شده جهت جذب 28 میلیون گردشگر در سال 2014 تمامی مردم مالزی باید مشارکت فعال داشته باشند و فضایی در کشور ایجاد شود که گردشگران تجربه خوبی از مالزی به همراه ببرند.

بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2011 جمعیت مالزی برابر با 28 میلیون و 800 هزار نفر اعلام شده است و این در حالی است که به گفته نخست وزیر مالزی این کشور در سال 2013 موفق به جذب 25 میلیون گردشگر خارجی شد.

نخست وزیر مالزی با تاکید بر نقش مهم مردم در جذب هرچه بیشتر گردشگر در این کشور استوایی گفته بود که دولت و سازمان های مربوطه تلاش های خود برای رسیدن به هدف جذب 28 میلیون گردشگر را افزایش می دهند، اما بهترین تبلیغ برای گردشگری مالزی تجربه گردشگرها در مدت اقامت خود در مالزی است.

اما اکنون صنعت گردشگری مالزی بر اثر ناکارآمدی دولت در حل بحران آدم ربایی در این کشور که به اخبار روز این کشور و منطقه تبدیل شده است و ناپدید شدن پرواز خطوط هوایی مالزی رونق خود را از دست داده است.

شبکه خبر آسیا نیز که رویدادهای منطقه جنوب شرق آسیا را پوشش می دهد در تایید تاثیر آدم ربایی های پیاپی و ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 در کاهش تعداد گردشگران مالزی نوشت که حوادث آدم ربایی در مقایسه با پرواز ام.اچ 370 صدمات بیشتری به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است.

ˈنظری عزیرˈ وزیر گردشگری مالزی در پارلمان این کشور گفت که 76 پرواز از چین به مالزی به خاطر نبود امنیت در این کشور لغو شده اند.

از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد آدم ربایی در استان صباح مالزی گزارش شده که افراد خارجی هدف آدم ربایان واقع شدند.

در آخرین این حوادث روز دوشنبه یک پرورش دهنده ماهی به همراه کارگر فیلیپینی وی ربوده شدند.

آمریکا، آلمان و انگلستان نیز به شهروندان خود در مورد سفر به ایالت صباح مالزی در بخش شرقی این کشور هشدار داده اند.

علاوه بر آدم ربایی های متعدد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 در 17 اسفند سال گذشته با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن باعث شد بسیاری از گردشگران چینی دیدار خود از مالزی را لغو کنند.

وزیر گردشگری مالزی پس از حادثه هوایی مالزی اعلام کرده بود که تمام تبلیغات برای سال دیدار از مالزی در چین متوقف شده و مردم تمایلی برای سفر به مالزی ندارند.

یک میلیون و 600 هزار چینی سال 2013 از مالزی دیدن کردند و این کشور پس از سنگاپور و اندونزی در جایگاه سوم پذیرش گردشگران چینی قرار داشت.

نتایج نظرسنجی های انجام شده در بین چینی ها نشان می دهد که بیش از 77 درصد پاسخ دهندگان ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 را دلیل لغو پرواز خود به مالزی دانسته اند.

آمار نشان می دهد که هر گردشگر چینی یکهزار و 500 دلار در مالزی هزینه می کند که با این احتساب مالزی کسب درآمد سه میلیارد دلاری پیش بینی شده به دلیل سفر چینی ها را کاهش یافته می بیند.

آن طور که خبرها و گزارش ها نشان می دهد مالزی درست در سالی که پیش بینی کرده بود بالاترین تعداد گردشگر را جذب کند با حوادثی و بحران هایی مواجه شد که تاثیرات آن تنها به سال 2014 محدود نخواهد شد و مالزی برای جبران خسارات به مدت زمان طولانی نیاز خواهد داشت تا عملکرد سال های گذشته صنعت گردشگری خود را برای بار دیگر تجربه کند.

تجربه مالزی نشان می دهد که صنعت گردشگری که از آن به عنوان یک از شاخصه های مهم اقتصاد نوین یاد می کنند آبستن حوادث غیرقابل پیش بینی است و حوادث اجتماعی و سیاسی روزمره کشورها می تواند در نوسان این صنعت نقش حیاتی ایفا کند.

آساق**د.م**1611
کد N344917

وبگردی