آفتاب

نشست بررسی تحولات انتخاباتی افغانستان در خبرگزاری مهر برگزار شد

نشست بررسی تحولات انتخاباتی افغانستان در خبرگزاری مهر برگزار شد

کارشناسان مسائل افغانستان با حضور در خبرگزاری مهر به بررسی روند انتخاباتی و نقش کشورهای منطقه در پروسه انتخابات پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی تحولات انتخاباتی افغانستان با حضور کارشناسان آگاه از جمله "علی واحدی" موسس و مسئول بخش فرهنگی موسسه کوثر و همچنین "سید محمد حسینی" عضو شورای علمای اهل تشیع افغانستان در خبرگزاری مهر برگزار شد.

کارشناسان مسائل افغانستان در این نشست به بررسی روند انتخاباتی، الگوی رفتاری رای دهندگان، نقش زنان در انتخابات و مهمترین مطالبات زنان از نامزدهای انتخاباتی و همچنین نقش پاکستان در انتخابات افغانستان پرداختند.

علی واحدی و سید محمد حسینی در این نشست پیامدهای تداوم اشغالگری آمریکا در افغانستان، شباهت و تفاوت رویکرد منطقه ای نامزدهای دور دوم انتخابات و همچنین آینده پیمان امنیتی واشنگتن و کابل را مورد بررسی قرار دادند.

کارشناسان مسائل افغانستان همچنین تاکید کردند که خروج بی قید و شرط آمریکا از افغانستان از جمله شرایط طالبان برای آشتی ملی در این کشور است.

علی واحدی و سید محمد حسینی اعلام کردند که در صورت شکست عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات و بروز تقلب در انتخابات هواداران این نامزد انتخاباتی تحمل نمی کنند و مخالفت خود را با این موضوع اعلام می کنند.

مشروح این نشست متعاقبا منتشر می شود.

کد N344845

وبگردی