آفتاب

عربستان، داعش را تهدید خواند

عربستان، داعش را تهدید خواند

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت: همه گروه‌های مرتبط با تروریسم از جمله داعش، یک تهدید به شمار می‌رود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری القطیف عربستان، «منصور ترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفت: کشورش همه گروه‌های مرتبط با تروریسم از جمله گروه دولت اسلامی عراق و شام "داعش" را، یک تهدید می‌داند.
وی افزود: نیروهای امنیتی ما برای برخورد با هرگونه تهدید امنیتی آماده هستند.
خبرگزاری بلومبرگ همچنین به نقل از یک مسؤول امنیتی عربستانی که نام آن را ذکر نکرد، اعلام کرد: دستگاه‌های مربوطه در عربستان در حال تحقیق درباره اقدام برخی افراد ناشناس مبنی بر توزیع اعلامیه‌هایی در محله های ریاض برای تشویق مردم بر حمایت از داعش است.
این خبرگزاری همچنین تأکید کرد که داعش از شبکه های اجتماعی بویژه توئیتر و یوتیوب برای جذب جوانان عربستانی استفاده می کند.
این در حالی است که وزارت کشور عربستان، ماه گذشته اعلام کرده بودکه 62 تن را به اتهام برنامه ریزی برای حمله علیه اهداف عربستان و خارجی در این کشور دستگیر کرده و در جستجوی 44 مظنون دیگر در این زمینه است.
وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرده بود که برخی از این اشخاص با گروه داعش در سوریه و شاخه شبکه القاعده در یمن، ارتباط دارند.
خبرگزاری بلومبرگ همچنین اعلام کرد که عربستان از ارتش آزاد که علیه نظام بشار اسد در سوریه می‌جنگد حمایت کرده است؛ اما هیچ شواهدی مبنی بر حمایت این کشور از داعش وجود ندارد.
این خبرگزاری به نقل از سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که مقامات امنیتی عربستان در حال رصد جوانانی هستند که شعارهای تحریک‌آمیز بر دیوارها نوشته اند و تصاویر خود را در حالی که پرچم گروه‌های تندرو را به دست گرفته‌اند، در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.
ادعای سخنگوی وزارت کشور عربستان در حالی مطرح می‌شود که دولت عراق روز گذشته عربستان را مسبب بحران و نا آرامی‌های اخیر این کشور دانست.

5252

کد N344818

وبگردی