آفتاب

بازار داغ تبلیغات داعش در فیسبوک و توئیتر

بازار داغ تبلیغات داعش در فیسبوک و توئیتر

تسنیم نوشت:

یک روزنامه انگلیسی نوشت، نیروهای دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی و ابزارهای اینترنتی به دنبال دستیابی به اهداف خود و گسترش تبلیغات در فضای سایبری هستند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، شبکه های اجتماعی اکنون به سلاحی برای گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده تبدیل شده است. در روزهای اخیر شبه نظامیان تکفیری داعش فیلم های ویدئویی مربوط به جنایات خود را در فیس بوک و توئیتر منتشر کرده اند تا از این طریق ترس و رعب و وحشت را در بین مردم عراق گسترش دهند.
بر اساس این گزارش یکی از این فیلم های ویدئویی شامل اعدام بیش از 1700 سرباز عراقی در پایگاه هوایی نزدیک شهر تکریت است. شبه نظامیان داعش همچنین فیلمی را در فضای سایبری منتشر کرده اند که نشان می دهد جمعیتی از مردها با پوشیدن لباس جین و پیراهن تیم منچستریونایتد قصد پیوستن به داعش را دارند.
فیس بوک با انتشار بیانیه ای نسبت به این گونه اقدامات داعش در این وبسایت ابراز نگرانی کرده است. دولت عراق در واکنش به این گونه اقدامات تروریست های داعش به شبکه های اینترنتی دستور مسدود کردن شبکه های اجتماعی را داده است. این نخستین باری نیست که داعش سعی کرده با استفاده از شبکه های اجتماعی به اهداف و مقاصد خود دست یابد.

5252

کد N344817

وبگردی