آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛ 

برنامه روزهای ششم و هفتم جام/ دیدارهای مرگ و زندگی برای اسپانیا و انگلیس

برنامه روزهای ششم و هفتم جام/ دیدارهای مرگ و زندگی برای اسپانیا و انگلیس

مسابقات جام جهانی در روزهای پایانی هفته جاری با برگزاری 9 مسابقه پیگیری می‌شود، دیدارهایی که حداقل برای دو تیم مدعی اسپانیا و انگلستان بسیار مهم است زیرا شکست در آن بازی‌ها، وداع زودهنگام‌شان با جام بیستم را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، دور نخست از مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل بامداد چهارشنبه با برگزاری دیدار کره‌جنوبی با روسیه به پایان رسید، هرچند پیش از این بازی برزیل و مکزیک در هفته دوم این جام برابر هم به میدان رفتند.

اما این رقابتها طی 3 روز آینده با 9 دیدار پیگیری می‌شود که امروز و از گروه B، ابتدا هلند برابر استرالیا به میدان می‌رود، دیداری که هلندی‌ها در صورت پیروزی در آن، شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی افزایش می‌دهند و استرالیایی‌ها برای حذف نشدن زودهنگام از جام، نیاز به پیروزی در این مسابقه دارند.

در دومین بازی امشب، اسپانیا برابر شیلی قرار می‌گیرد، دیداری که قهرمان دوره گذشته جام جهانی باید در آن پیروز شود. اسپانیا که در گام نخست باخت سنگینی را از هلند متحمل شد، برابر جبران آن شکست و بالابردن شانس صعود خود به مرحله بعدی باید از شیلی یک مغلوب بسازد.

اما اگر اسپانیا در این بازی ببازد و هلند هم استرالیا را شکست دهد؛ وداع تلخ ماتادورها از جام بیستم را رقم خواهد زد. این یعنی مهمترین شگفتی جام، کاری که ممکن تیم شیلی بتواند در ورزشگاه بیراریو شهر پورتو الگره، موفق به انجام آن شود.

البته این دو تیم سال پیش هم برابر هم قرار گرفتند که اسپانیا به سختی و با گل دقیقه 90 خسوس ناواس موفق شد شکست را با تساوی 2 بر 2 مقابل شیلی عوض کند. 

اما فردا هم 3 مسابقه انجام می‌شود که ابتدا کامرون و کرواسی در بامداد پنجشنبه برابر هم به میدان می‌روند، مسابقه‌ای که دو تیم بازنده روز نخست برای بالابردن شانس صعودشان به مرحله بعدی نیاز به پیروزی در آن دارند، خصوصا تیم کامرون که باید بازی آخر خود در این جام را برابر برزیل میزبان برگزار کند.

در ادامه این بازی‌ها، پنجشنبه شب ابتدا کلمبیا و ساحل عاج از گروه C به مصاف همدیگر می‌روند. دو تیم پیروزی در مسابقه نخست که برنده آن حتی شانس صعود به مرحله دوم به عنوان تیم نخست گروه را دارد.

در گروه D هم یک بازی حساس بین اروگوئه و انگلستان برگزار می‌شود، دو تیم بازنده در بازی اول که اگر در این مسابقه به 3 امتیاز نرسند، شاید خیلی زود از ادامه رقابتها کنار بروند.  انگلستان هم که با تیمی جوان به این جام آمده، برای جبران باخت برابر ایتالیا، مجبور به مغلوب کردن اروگوئه است.

اروگوئه هم که شکست سختی را مقابل کاستاریکا متحمل شد، باید در این بازی پیروز شود زیرا آخرین دیدارش در جام مقابل ایتالیای مدعی و آماده است. البته حضور یا غیبت "سوآرز" می‌تواند در عملکرد اروگوئه و نتیجه نهایی بازی تاثیرگذار باشد.

برنامه این دیدارها به شرح زیر است:
چهارشنبه - 28/03/93
گروه B:
* استرالیا - هلند، ساعت 20:30، ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو
* اسپانیا - شیلی، ساعت 23:30، ورزشگاه بیرا-ریو شهر پورتو آلگره

پنجشنبه - 29/03/93
گروه A:
* کامرون - کرواسی، ساعت 02:30، ورزشگاه آمازونیا شهر مانائوس

گروه C:
* کلمبیا - ساحل عاج، ساعت 20:30، ورزشگاه ناسیونال مانه‌ گارینشا شهر برازیلیا

گروه D:
* اروگوئه - انگلستان، ساعت 23:30، ورزشگاه کاستلائو شهر فورتاله‌زا

کد N344783

وبگردی