آفتاب

نماینده انزلی: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه کار قرار گیرد

نماینده انزلی: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه کار قرار گیرد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به رییس‌جمهور در عدم بکارگیری عوامل دخیل در حوادث سال 88، تاکید کرد که شورای نگهبان هوشیارتر از همیشه با این افراد که برای مجلس دهم و انتخابات خبرگان دورخیز کردند برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن خسته‌بند در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همگی به خوبی می‌دانیم که ملت ایران از سال 57 مسیر تاریخی عزت و سربلندی را برگزید و اینگونه توانست الهام‌بخش مستضعفان جهان باشد. سرکشستگی ملت ایران که به عنوان اقمار قدرت‌ها شناخته می‌شد با حرکت تاریخ‌ساز امام راحل به پایان رسید و اینگونه مسیر نو برای بشریت قرن بیستم گشوده شد و دیدیم که چگونه قدرت‌ها تدارک جنگ همه‌جانبه علیه ما را دیدند.

وی ادامه داد: آنها نگران ندای آزادی و مخالفت با اصل استکبار بودند و دیدیم که سرانجام بیش از سه دهه تحریم و جنگ برای آنها چیزی جز سرافکندگی و شکست نبوده است. برخلاف عده‌ای که خوش‌بینانه مذاکره را راه‌حل پایان کارشکنی غربی‌ها می‌دانند باید بگویم بحث هسته‌ای نقطه پایان تعاملات با کشور ما نیست و یقینا دخالت‌های آنان در امور داخلی ما پایان‌پذیر نخواهد بود چرا که دشمنی آنها ریشه‌ای و با اصل انقلاب و آرمان‌های ماست.

نماینده مردم بندرانزلی تصریح کرد: در جهان کنونی زورمدارانی به تفسیر خود حقوق بشر را تعبیر می‌کنند. آنها از یک سو بر جنایات تکفیری‌ها در پاکستان، عراق، سوریه و بحرین چشم‌پوشی می‌کنند و از سوی دیگر به رژیم کودک‌کش صهیونیسم یاری می‌رسانند. چه انتظاری می‌شود داشت که حقوق ملت ما توسط صحنه‌گردانان این جریان به رسمیت شناخته شود؟

خسته‌بند تاکید کرد: یقینا در شرایط کنونی بنا بر فرمایشات رهبری تنها توجه ما باید بر امکانات داخلی باشد زیرا استقلال مسیری جز خودکفایی ندارد و دیگران باید ما را به چشم رقیب ببینند نه بازار مصرف.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای رییس‌جمهور به فریاد بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کشور که نمونه بارز آن در شهرستان بندرانزلی وجود دارد برسید. آنچه امروز بیش از هر چیز برای مردم اولویت دارد معیشت و اشتغال جوانان ماست که می‌تواند مانع از معضلاتی مثل طلاق و اعتیاد شود و به زندگی کامل کمک کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه کار قرار گیرد و در این راستا اصلاح عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی می‌تواند اولین اقدام باشد. تا وقتی که بانک‌ها سرمایه‌های خود را به سمت تولید جریان ندهند و همچنان مشغول بازار خرید و فروش ملک و مشارکت با سود نجومی باشند و تسهیلات خود را با تضامین سنگین در اختیار مردم قرار دهند به هیچ عنوان شاهد تحقق شکوفایی اقتصادی نخواهیم بود.

نماینده مردم بندرانزلی اضافه کرد: اصرار به خام‌فروشی، جایگاهی ندارد و باید از فرصت تحریم استفاده بهینه کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری جز با عزم ملی و مدیریت جهادی این کار امکان‌پذیر است. ملت ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به دست آورده و اینک وظیفه ما حفظ و حراست از دستاوردهای شهداست.

وی با اشاره به حوادث سال 88 عنوان کرد: کسانی که در فتنه سال 88 مقابل نظام ایستاده و قصد براندازی نظام و خوش خدمتی به استکبار و صهیونیست‌ها را داشتند نباید دارای مقام و منصب باشند. آیا استفاده از سران فتنه در سطح استان‌ها و شهرها آشتی در سطح جامعه است؟ با توجه به فتنه‌گران سال 88 که هنوز توبه و استغفار نکرده‌اند و نیروهای بدخیم آنها به دنبال حرکت فتنه‌گرانه خود می‌باشند این آشتی در جامعه است یا آتش در جامعه؟ آقای رییس‌جمهور نگذارید از محبوبیت شما در بین جامعه استفاده کرده و خود را عامل پیروزی شما معرفی نمایند و دورخیز برای حضور در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری داشته باشند و این بار به روشی جدید فتنه‌ای تکمیل‌تر از مجلس ششم در سر دارند غافل از اینکه شورای نگهبان هوشیارتر از همیشه به تکلیف خود عمل کرده و با کسی مسامحه نمی‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در بخش پایانی نطق خود به بیان مطالبی درباره حوزه انتخابیه‌اش پرداخت. توجه به اقشار کم‌درآمد در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، تقاضا سفر از رییس‌جمهور برای سفر به استان گیلان، ایجاد اشتغال، تامین اعتبار برای راه‌آهن قزوین، رشت و آستارا، گسترش منطقه آزاد انزلی، افزایش اعتبارات کنارگذر انزلی، مساعدت در پرورش ماهی در قفس، کمک به ناوگان اتوبوسرانی و ماشین‌آلات برف‌روبی از جمله مواردی بود که خسته‌بند مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N344768

وبگردی