آفتاب
برای تصمیم گیری درباره عراق؛

رهبران کنگره به دیدار اوباما می روند

رهبران کنگره به دیدار اوباما می روند

رهبران دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به دیدار رئیس جمهور این کشور در کاخ سفید می روند تا درباره بحران عراق و اقدامات واشنگتن در این کشور رایزنی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، سناتور "هری رید" به عنوان رئیس سنا، به همراه "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان، "نانسی پلوسی" رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان و سناتور "میچ مک کونل" رهبر جمهوریخواهان در سنا، امروز چهارشنبه در کاخ سفید با "باراک اوباما"  دیدار می کنند.

هدف از برگزاری این دیدار رایزنی در مورد تحولات عراق و احتمالا اتخاذ تصمیم درباره اقدامات آتی آمریکا در این کشور خواهد بود.

به نوشته پولیتیکو یکی از مهمترین مواردی که به احتمال زیاد در این جلسه مطرح می شود موضوع نحوه کمک به دولت عراق برای پایان دادن به ناآرامی های اخیر است.

نشست امروز بعد از آن انجام می شود که طی روزهای گذشته شورای امنیت ملی آمریکا به رهبری اوباما تشکیل جلسه داده و درباره عراق به رایزنی پرداخته بودند. قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشستهای دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راهکار مناسب برای عراق برسد.

وضعیت عراق به حدی برای کاخ سفید مهم است که همزمان با نشست تیم امنیت ملی آمریکا در واشنگتن، نمایندگان ویژه کاخ سفید با "نوری المالکی" نخست وزیر این کشور، دیدار کردند."برت مک گورک" فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا و "استفان بیکرافت" سفیر واشنگتن در بغداد، دوشنبه شب با نخست وزیر عراق به گفتگو نشستند.

با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی کشورش در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

 

کد N344491

وبگردی