آفتاب

سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستارآزادی گروگان ها در اوکراین شد

سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستارآزادی گروگان ها در اوکراین شد

تهران - ایرنا - سازمان امنیت و همکاری اروپا روز چهارشنبه بار دیگر خواستار آزادی ناظران این سازمان که در منطقه ای دورافتاده در شرق اوکراین گروگان گرفته شده اند، شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، «دانیل بائر» نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در حاشیه نشست این سازمان در توکیو پایتخت ژاپن به خبرنگاران گفت: سه هفته یا بیشتر است که افرادی در منطقه شرق اوکراین به گروگان گرفته شده اند و ما خواستار آزادی بی درنگ و بدون قید وشرط آنان هستیم.

وی این سخنان را پس از حضور در کنفرانس دو روزه سازمان امنیت و همکاری اروپا به میزبانی توکیو بیان کرد که طی آن اوضاع در اوکراین، بررسی شد.

دو گروه از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که متشکل از ناظران بین المللی و یک مترجم اوکراینی است به فاصله سه روز در اواخر ماه مه (اوایل خرداد) به گروگان گرفته شدند.

گفته شده برخی از رهبران شورشیان در «اسلاویانسک» اعلام کرده اند که این ناظران را توقیف کرده اند، اما برخی دیگر می گویند اطلاعی از محل آنان ندارند.

این گروگانگیری پس از آن صورت گرفته که هفت ناظر این سازمان مستقر در وین پس از عزیمت به اوکراین در اوایل ماه مه (اردیبهشت) به مدت هشت روز توسط شورشیان طرفدار روسیه در پناهگاه آنان در شهر «اسلاویانسک» نگاه داشته شده بودند.

گروه های هوادار حقوق بشر و سازمان ملل مواردی از بازداشت های خودسرانه و ربودن افراد در مناطقی از شرق اوکراین که تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه است را اعلام کرده اند.

آساق 1450**1545
کد N344467

وبگردی