آفتاب

مقام پارلمانی روس: تحریم های غرب علیه روسیه بر وضعیت اوکراین تاثیری ندارد

مقام پارلمانی روس: تحریم های غرب علیه روسیه بر وضعیت اوکراین تاثیری ندارد

مسکو- ایرنا- ˈآلکسی پوشکوفˈ رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با تاکید بر سیاست نادرست غرب در مورد کشورش در مساله اوکراین گفت: تحریم های غرب علیه روسیه بر وضعیت اوکراین هیچ تاثیری ندارد.

به گزارش ایرنا، پوشکوف روزچهارشنبه طی یک برنامه سیاسی در شبکه تلویزیونی ˈ تی.وی.سیˈروسیه گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر مساله اوکراین در ماه های اخیر چند بسته تحریم علیه روسیه اعمال کرده اند و در شرایط کنونی هم تهدید به وضع تحریم های جدید می کنند.

وی افزود : دولت روسیه مسئول بروز وضعیت کنونی در اوکراین نیست و تحریم ها علیه کشور خود را حاصل سیاست های نادرست غرب در مورد روسیه می دانیم.

مقام پارلمانی روس با بیان این که آمریکا به طور جانبدارانه روسیه را تحریم می کند، اظهار داشت : اتحادیه اروپا هم با پیروی کورکورانه از آمریکا روسیه را تحریم کرده و این در شرایطی است که بروکسل، علاقه ای به اعمال تحریم ها علیه مسکو ندارد.

پوشکوف به اتحادیه اروپا هشدار داد : تحریم های اقتصادی روسیه به زیان کشورهای اروپایی خواهد بود و در این مساله بروکسل باید سنجیده رفتار کند.

رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: تحریم ها علیه روسیه بی مورد است و اگر دولت اوکراین با نمایندگان مناطق شرق و جنوب این کشور به توافق می رسید، وضعیت به اینجا نمی کشید.

پوشکوف افزود: تحریم ها علیه روسیه کوچکترین تاثیری بر وضعیت اوکراین ندارد زیرا مسکو دارای نفوذ بر جدایی طلبان نیست.

وی گفت : در مساله اوکراین، سران اروپا وضعیت کنونی را درک می کنند و نمی خواهند روابط با روسیه را از دست بدهند اما آمریکا عجیب و غیرمنطقی رفتار می کند و در حالی که خانم جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از حفظ همکاری ها با روسیه در برخی عرصه ها همچون فضا و مساله ایران سخن می گوید، واشنگتن تحریم های جدید علیه مسکو اعمال می کند.

این مقام پارلمانی روس در مورد چشم انداز روابط کشورش با اوکراین گفت: اگر در اوکراین حکومت قانونی روی کار آید روابط مسکو و کی یف بهبود خواهد یافت. ما دولت اوکراین را که توسط کودتا به وجود آمده است نمی پذیریم و امیدواریم سیاستمداران واقع بین در اوکراین سر کار آیند که در آن صورت روابط رو به بهبود خواهد گذاشت.

پوشکوف با بیان این که اوکراین بدون روسیه نمی تواند مسایل خود را حل کند، افزود : واردات گاز از روسیه و ادامه فعالیت بسیاری از مراکز اقتصادی و صنعتی اوکراین به روابط با روسیه نیاز دارد.

مقام پارلمانی روس در ادامه با انتقاد از سیاست های آمریکا در مساله اوکراین گفت: خواسته های مقام های آمریکایی از روسیه غیرقابل قبول است. دولت امریکا می گوید باید روسیه را تحریم کرد و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا هم بر تحویل سلاح به اوکراین تاکید دارند و این سیاست منجر به جنگ سرد می شود.

وی ادامه داد: افرادی در میان سیاستمداران آمریکایی خواهان مذاکره با روسیه هستند و در اروپا هم دولت های بسیاری از مذاکره و گفتگو با روسیه برای حل و فصل اختلافات حمایت می کنند.

اروپام/2242**518**1485 ** 1064
کد N344434

وبگردی