آفتاب

اشاره ضمنی کلینتون به اشتباه آمریکا در خاورمیانه/رشد تروریسم در سوریه موجب رشد افراط گرایی در عراق شد

اشاره ضمنی کلینتون به اشتباه آمریکا در خاورمیانه/رشد تروریسم در سوریه موجب رشد افراط گرایی در عراق شد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با یک شبکه خبری رشد گروه های تروریستی در سوریه را موجب رشد افراط گرایی در عراق و پیدایش گروه هایی هچون داعش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هیلاری کلینتون" در مصاحبه با سی ان ان، سعی کرد تا خود را از سیاست های کاخ سفید در مورد سوریه جدا کرده و در عوض موفقیت های نسبی ایالات متحده در سایر حوزه های سیاست خارجی را به نوعی به خود نسبت بدهد.

لام به ذکر است که بر اساس گزارش های متعددی که در رسانه های غربی منتشر شده، کلینتون در زمان تصدی خود بر وزارت خارجه آمریکا و از همان آغاز بحران سوریه خواهان تسلیح شورشیان سوری و حتی حمله به این کشور بود.

علاوه بر این موضوع، در سه سال گذشته آمریکا به طور مرتب اقدام به ارسال کمک های مالی و نظامی به شورشیان سوری کرده است. هر چند که واشنگتن مدعی است این کمک ها برای شورشیان میانه رو ارسال می شود اما نمی توان این نکته را نادیده گرفت که کمک های نظامی کشورهای خارجی به شورشیان موجب گسترش تحرکات آنها در سوریه و سرایت ناآرامی ها به کشورهای دیگر همچون عراق گردیده است.

کلینتون همچنین در مورد امکان مذاکره و گفتگوی آمریکا با ایران در مورد عراق نیز گفت: من معتقد نیستم که آمریکا باید در این لحظه با ایران مذاکره کند. تا زمانیکه ما ایده ای بهتر داریم چرا باید خود را وارد این وضعیت (مذاکره با ایران) کنیم؟ آنچه ایران می خواهد این است که "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، را کاملا در اختیار خود بگیرد. در این راه ممکن است ایران بخواهد از نیروهای خود در عراق استفاده کند و اگر چنین وضعیتی رخ بدهد شرایط برای آمریکا دشوار تر می شود.

کد N344261

وبگردی