آفتاب

والیبالیست های ایران میزبان ایتالیای متفاوت

والیبالیست های ایران میزبان ایتالیای متفاوت

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی میزبان تیم متحول شده ایتالیاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ملی پوشان والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی میزبان ایتالیا هستند. ایتایایی ها با 19 امتیاز و حق میزبانی در مرحله نهایی از همین حالا صعود خود را به دور دوم تضمین کرده اند. حالا آنها با تیم دوم خود به ایران می آیند تا از این بازی خارج از خانه نهایت استفاده را برای میدان دادن به بازیکنان ذخیره داشته باشند. با این حال نمی توان گفت که ایتالیا در ایران به دنبال امتیاز نیست. اتفاقا بازیکنان جوان این تیم انگیزه زیادی دارند که در کوران لیگ جهانی والیبال شایستگی های خود را نشان دهند پس نباید این تیم را دست کم گرفت.

در مقابل، تیم ملی والیبال ایران که از شش بازی نخست خود در لیگ جهانی هفت امتیاز گرفته است، امید زیادی دارد تا از دو بازی خانگی برابر ایتالیا نهایت امتیاز را کسب کند. بازیکنان والیبال ایران که تا اینجا عملکرد قابل قبولی داشته اند، با انگیزه زیاد برای صعود به مرحله نهایی مسابقات دور خیز کرده اند. با توجه به میزبانی ایتالیا از گروه A مرحله مقدماتی سه تیم به دور بعد صعود می کند. بدین ترتیب رقابت نزدیکی بین تیم های ایران، لهستان و برزیل برای کسب امتیاز و صعود به مرحله نهایی وجود دارد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از هفته پنجم لیگ جهانی راس ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری آزادی میزبان ایتالیاست. دومین بازی این دو تیم نیز ساعت 18:30 روز یکشنبه یکم تیرماه برگزار خواهد شد.

*افتخارات تیم والیبال ایتالیا:

ایتالیایی ها کارنامه پرافتخاری در لیگ جهانیی والیبال دارند. آن ها در هر 24 دوره قبلی لیگ جهانی حضور داشته اند. هشت مدال طلا، سه نقره و سه برنز در لیگ جهانی کلکسیون حیرت انگیزی را برای این تیم پدید آورده است. ایتالیایی ها در آخرین دوره مسابقات لیگ جهانی مدال برنز گرفتند. سه طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان، یک طلا، دو نقره و یک برنز در جام جهانی، یک طلا و دو نقره در جام جایزه بزرگ جهان، شش طلا ، چهار نقره و دو برنز در جام قهرمانان اروپا از دیگر افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا است.

*افتخارات تیم ملی والیبال ایران

ایران به عنوان قدرت نوظهور در والیبال ایران و آسیا شناخته می شود. تیم ملی والیبال ایران بعد از نایب قهرمانی در بازی های آسیایی گوانگجو پیشرفت خیلی خوبی را تجربه کرد. با این حال افتخارات این تیم تنها به دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا همچنین سه نقره و یک برنز در بازی های آسیایی و دو طلا و یک نقره در کاپ آسیا خلاصه می شود.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار به لیگ جهانی راه یافت و در رده نهم جای گرفت. همچنین در مسابقات جام جهانی و قهرمانی قاره های جهان موفق شد تیم های بزرگ والیبال جهان نظیر لهستان، صربستان، ایتالیا، کوبا و آمریکا را شکست دهد. اما تیم والیبال ایران هنوز به هیچ مدالی در عرصه جهانی دست نیافته است. علاقه مندان والیبال ایران امیدوار هستنند در سال 2016 برای نخستین بار در تاریخ شاهد حضور تیم ملی والیبال کشورشان در المپیک باشند و تا مراحل بالایی تیم ملی را ببینند.

ترکیب دگرگون شده ایتالیا برابر ایران

تیم والیبال ایتالیا که در سه هفته نخست لیگ جهانی یک ترکیب رویایی را در اختیار داشت، بعد از اطمینان از صدر نشینی خود در گروه مقدماتی هفته چهارم را با تیم دوم خود آغاز کرد. آن ها دو شکست را برابر لهستان پذیرفتند. حالا با همین ترکیب جدید به تهران سفر کرده اند. در این شرایط بسیاری از کارشناسان شانس ملی پوشان ایران را برای برد در این بازی خانگی بسیار بالا می دانند. در ترکیب ایتالیا نام بازیکنان شاخصی مثل زایتسف، کوار، تراویکا و بیرارلی و ... به چشم نمی خورد. در عوض مائورو بروتو سرمربی لاجوردی پوشان برای این دو مسابقه از فیلیپو لانزا، گابریله ماروتی، توماس برتا، لوکا وتوری، میشله بارانوویچ، متئو پیانو، جیلیو سابی، آندره کولاچی، آنتونیو کوارتا، لوئیجی رانداتزو، سیمونه آنزانی و آندره جیوانی استفاده کرده است.

کواچ: باید امتیازهای لازم را از ایتالیا بگیریم

کواچ با اشاره به نبرد با ایتاالیا گفت: باید آماده شویم تا برابر ایتالیا خیلی خوب باشیم تا امتیازهای لازم را کسب کنیم. این مهم نیست چه اتفاق‌هایی می‌افتد. مهم نتیجه‌ای است که ما کسب می‌کنیم. مهم نیست حریفان چه شرایطی دارند مهم این است که ما چه کیفیتی را در میدان نشان دهیم. با این حال سعی می‌کنیم آنچه لازم است را به نمایش بگذاریم و موفق شویم. باید بدانیم تیمی به تهران می‌آید که چیزی برای از دست دادن ندارد.

جدول گروه A

1- ایتالیا 8 بازی 19 امتیاز

2- لهستان 6 بازی 8 امتیاز

3- برزیل 8 بازی 8 امتیاز

4- ایران 6 بازی 7 امتیاز

**گروه بندی لیگ جهانی 2014 به شرح زیر است:

دسته 1:

گروه A: برزیل، ایتالیا، لهستان و ایران

گروه B: روسیه، آمریکا، صربستان و بلغارستان

دسته 2:

گروه C: بلژیک، کاندا، استرالیا و فنلاند

گروه D: آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن

گروه E: هلند، کره جنوبی، پرتغال و جمهوری چک

دسته 3:

گروه F: تونس، ترکیه، کوبا و مکزیک

گروه G: پورتوریکو، چین، اسلواکی و اسپانیا

انتهای پیام

کد N344243

وبگردی