آفتاب
فاطمه رهبر در دیدار با رئیس کمیسیون زنان مجلس افغانستان:

افزایش رایزنی‌ زنان عضو پارلمان‌ها به توانمندسازی بانوان در جامعه ختم می‌شود

افزایش رایزنی‌ زنان عضو پارلمان‌ها به توانمندسازی بانوان در جامعه ختم می‌شود

فاطمه رهبر در دیدار با رئیس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان، گفت: تداوم و افزایش رایزنی های میان زنان عضو پارلمان های ایران و افغانستان سهم مهمی در انتقال و تبادل تجربیات آنها در زمینه های قانونگذاری و توانمندسازی زنان و حل مشکلات آنها در جامعه دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی روز (سه شنبه) با صدیق بلخی رئیس کمیسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رهبر در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به مشترکات زبانی، فرهنگی، دینی و تاریخی مردم دو کشور، گفت: اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و افغانستان بسترهای لازم برای همفکری و ارتقاء همکاری های فی ما بین را در عرصه های مختلف فرهم کرده است.

وی افزود: روابط پارلمانی سهم مهمی در تسهیل روابط کشورها با یکدیگر داشته و ایران و افغانستان باید از این عامل مهم جهت توسعه ارتباطات دو کشور به بهترین نحو استفاده کنند.

رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، گفت: تداوم و افزایش رایزنی های میان زنان عضو پارلمان های ایران و افغانستان سهم مهمی در انتقال و تبادل تجربیات آنها در زمینه های قانونگذاری و توانمندسازی زنان و حل مشکلات آنها در جامعه دارد.

وی در پایان با اشاره به تبعات اجتماعی و امنیتی تولید و قاچاق مواد مخدر برای دو کشور گفت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر که آثار اجتماعی، امنیتی و اقتصادی وسیعی در دو کشور داشته نیازمند گسترش همکاری های فی مابین در این عرصه میان نهادها و دستگاه های مسئول دو کشور می باشد و پارلمان ها می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

صدیقه بلخی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و ملاقات با بانوان مجلس ایران گفت: افزایش گفتگوهای میان زنان پارلمان دو کشور و انتقال تجربیات تقنینی در زمینه زنان و خانواده از جمله اهداف سفر هیأت افغانی به ایران می باشد.

رئیس کمسیون امور زنان مجلس سنای افغانستان در ادامه گفت: افزایش روابط دوستانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران براساس حسن همجواری از اولویت های مجلس افغانستان است.

صدیقه بلخی در پایان با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از اتباع افغانی به ایران در سال های گذشته از جهموری اسلامی ایران جهت فراهم آوردن امکانات رفاهی مناسب و شرایط کار و تحصیل برای آنها قدردانی کرد.

قابل ذکر است خانم ها نیره اخوان و سکینه عمرانی نیز در این دیدار حضور داشتند که با همتایان خود در این دیدار در خصوص راهکارهای تسهیل همکاری های دو کشور رایزنی و گفت وگو کردند.

انتهای پیام

کد N344154

وبگردی