آفتاب

آسوشیتدپرس: اختلافات میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باقی است

آسوشیتدپرس: اختلافات میان ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باقی است

دو دیپلمات غربی گفتند: در مذاکرات هفته گذشته میان معاون وزیر خارجه آمریکا با همتای ایرانی‌اش در ژنو اختلافات زیادی حل نشده باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این دو دیپلمات غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند: مذاکرات اخیر مقامات ارشد ایران و آمریکا که به منظور هموار کردن مسیر دستیابی به یک توافق هسته‌ای انجام شده بود تنها اختلافات بزرگ میان دو کشور را برجسته کرده است.

آسوشیتدپرس آورده است که حتی در صورت بهتر شدن روابط میان ایران و آمریکا برای حل بحران عراق چنین اتفاقی نمی‌تواند مذاکرات سخت میان این کشورها را برای دستیابی به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای تهران راحت‌تر کند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از این دیپلمات‌های غربی آورده است که تعداد سانتریفیوژهای ایران، ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در این کشور، تاسیسات فردو و راکتور آب سنگین اراک از اختلافات اصلی میان ایران و گروه 1+5 است.

آمریکا از ایران می‌خواهد تا تنها از چندصد سانتریفیوژ برخوردار باشد و ظرفیت غنی‌سازی خود را محدود کند. این در حالی است که ایران هم‌اکنون حدود بیست هزار سانتریفیوژ در اختیار دارد و خواستار افزایش و ارتقای برخی از این سانتریفیوژهاست.

به گزارش ایسنا، کشورهای غربی و آمریکا همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند و نگرانند که ایران از تکنولوژی هسته‌ای خود برای تولید بمب هسته‌ای استفاده خواهد کرد. این در حالی است که ایران با رد این اتهامات تاکید دارد که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N344081

وبگردی