آفتاب

حمایت روسیه از دولت عراق در روند مبارزه با تروریسم

حمایت روسیه از دولت عراق در روند مبارزه با تروریسم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، افزایش فعالیت افراطیون در عراق و حضور آن‌ها در سوریه باعث شده تا منطقه به کانون گسترده‌ای برای تروریسم تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه‌ی خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: فعالیت افراطیون در عراق و حضور آن‌ها در سوریه گسترش یافته است. این گروه‌ها از سوی خارجی‌ها حمایت مالی می‌شوند که این مساله موجب شده تا منطقه تبدیل به کانون گسترده‌ای برای تروریسم شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست تا به شکل فعال با دولت عراق به منظور گسترش و صلح و امنیت در کشور همراه شوند.

وزارت‌ خارجه روسیه در این بیانیه به حضور تروریست‌های داعش که اخیرا سعی در تحکیم پایگاه‌های خود در نینوا و صلاح‌الدین داشتند و همچنین جنایات و کشتار بیش از 1500 جوان را که قصد داشتند به ارتش عراق بپیوندند اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: علت گسترش بی‌سابقه تروریسم در عراق، تسلط یافتن نیروهایی است که به ساختار سیاسی و داخلی کشور و همچنین به آغاز گفتگوی ملی و تشکیل هیات‌های قوی سیاسی اهمیت نمی‌دهند. این مساله به افزایش میزان خشونت و بی‌ثباتی در امنیت کشور منجر شده است.

وزارت‌ خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: مسکو برای مبارزه قاطع با تروریست‌ها با بغداد هم‌پیمان است و در این خصوص حمایت‌های عملی خود را به مقامات کشور عراق ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N344060

وبگردی