آفتاب

اعتراف دیر هنگام CNN / جنایت جنگی هولناک در عراق

 اعتراف دیر هنگام CNN / جنایت جنگی هولناک در عراق

شبکه سی ان ان تصاویر دلخراش بخشی از جنایت های عوامل گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در عراق را پخش کرد و به بینندگان در خصوص تماشای این تصاویر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر اروه دیمون خبرنگار شبکه سی ان ان گفت در بخشی از این تصاویر افرادی مشاهده می شوند که دو نفر از آن ها یونیفورم نیروهای مرزی ارتش عراق را بر تن دارند و افرادی که ریش بلندی دارند از آن ها می خواهند که جمله «دولت اسلامی پاینده باد» را تکرار کنند. دو نفر از زندانیان به خواسته افراد مسلح عمل می کنند اما نفر سوم از گفتن این جمله باز می ماند و ظاهرا نمی تواند صحبت کند و پس از مدتی اعدام می شود. در پایان این تصاویر فرد مسلح عضو داعش با افتخار اعلام می کند که ما یک شیعه را کشتیم. این فرد با نام جعفر محسن زکی سی و شش ساله و پدر دو پسر و یک دختر شناسایی شده است. وی به این امید به عنوان نگهبان مرزی عراق خدمت می کرد که برای فرزندانش خانه ای تهیه کند.

سازمان ملل اعلام کرده است اعدام های ادعا شده در این تصاویر به طور یقین جنایت جنگی محسوب می شود.

در صفحه فیسبوک عکس این فرد مسلح عضو داعش قابل شناسایی است و ابو حمزه المحمدی از تونس معرفی می شود. در این تصاویر صحنه های اعدام شماری دیگر از افراد نیز مشاهده می شود و ابو حمزه این افراد را سگ های نوری مالکی یعنی نخست وزیر شعیه عراق معرفی می کند. ابو حمزه در این صفحه فیسبوک نوشته است «این تصاویر را برای شیعیان بفرستید» که تلاشی برای شعله ور کردن جنگ فرقه ای است.

خبرنگار شبکه گفت برخی تصاویر منتشر شده در این صفحه فیسبوک بسیار هولناک است و نمی توان آن ها را پخش کرد. هویت این افراد مشخص نیست .



شبکه های آمریکایی بارها داعش را یکی از گروههای جنگجوی داخلی سوریه و عراق معرفی کرده بودند که برای احقاق حقوق اقلیتها میجنگد.
کد N344039

وبگردی