آفتاب

یافتن مافیای خودرو برعهده شورای رقابت نیست/ بازار خودرو انحصاری است

یافتن مافیای خودرو برعهده شورای رقابت نیست/ بازار خودرو انحصاری است

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بازار خودرو در ایران انحصاری است، گفت: رقابتی کردن این بازار و پیدا کردن مافیای خودرو بر عهده شورای رقابت نیست؛ شورای رقابت فراقوه‌ای است و هیچکس نمی‌تواند به شورا دستور دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیوا شب گذشته در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: انحصار، زمانی از بین می رود که رقیب در بازار باشد و سرمایه گذار داخلی و یا خارجی سرمایه گذاری کند و این وظیفه شورای رقابت نیست.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه قانونگذار تشخیص انحصاری بودن بازار را بر عهده شورای رقابت گذاشت و این شورا هم تشخیص داده است که بازار خودرو در ایران انحصاری است، افزود: دو خودروساز عمده کشورمان 95 درصد خودرو را تولید می کنند و این دو در هم ادغام هستند و این بازار، انحصاری است.

وی با اشاره به این مطلب که فرمول ما برای تعیین قیمت به هیچ وجه بر اساس هزنیه تمام شده نیست و متغیرهایی دارد، گفت: پیدا کردن مافیای خودرو بر عهده شورای رقابت نیست. شورای رقابت فراقوه ای است و کسانی از قوای قضائیه، مقننه و مجریه در آن عضویت دارند و زیر نظر هیچ قوه ای نیست و هیچکس نمی تواند به شورا دستور دهد.

شیوا در ادامه با بیان اینکه این شورا یک شورای اقتصادی قضایی است و خودش هم قاضی دارد، تصریح کرد: رقابتی کردن هر بازاری نیاز به ساز وکاری دارد و سرمایه گذار دیگر باید بیاید سرمایه گذاری کند و این، کار شورای رقابت نیست بلکه کار مجموعه ای از سازمان ها است.

کد N344033

وبگردی