آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛ 

بازی آلمان - پرتغال رکورد تماشای تلویزیون در آلمان را شکست

بازی آلمان - پرتغال رکورد تماشای تلویزیون در آلمان را شکست

نزدیک به 82 درصد از خانواده‌های آلمانی‌ در هنگام پخش بازی آلمان برابر پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل پای گیرنده‌های خود نشسته بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، بازی آلمان برابر پرتغال که با نتیجه 4 بر صفر به سود آلمان به پایان رسید، تماشاگران زیادی را در سراسر اروپا پای تلویزیون نشاند.

به طور میانگین در آلمان بیش از 26 میلیون نفر شاهد درهم شکسته شدن پرتغالی‌ها بودند و 81 درصد از این افراد این رقابت را در شبکه ARD تماشا کردند.

این میزان یک رکورد برای تلویزیون آلمان در سال 2014 بود و رکورد قبلی را که مربوط به شب افتتاحیه جام جهانی برزیل و رقابت برزیل و کرواسی بود، شکست.

با این حال این رقم اندکی کمتر از میزان تماشاگران جام جهانی سال 2010 است که 27 میلیون نفر شاهد تماشای بازی آلمان با استرالیا شده بودند.

11 میلیون از تماشاگران بازی آلمان - پرتغال از ردیف سنی 14 تا 49 سال بودند.

در میان بازی‌های بعدی نیز نزدیک به 9.5 میلون نفر تماشاگر بازی ایران - نیجریه بودند که با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. 3.6 میلیون نفر نیز به تماشای بازی آمریکا - غنا نشستند که با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید.

بازی آلمان - پرتغال در بریتانیا نیز 7.2 میلیون نفر تماشاچی داشت در حالیکه 3.2 میلیون اسپانیایی به تماشای این بازی نشستند.

کد N343974

وبگردی