آفتاب

توافق رهبران سیاسی عراقی بر بازنگری در عملکرد گذشته

توافق رهبران سیاسی عراقی بر بازنگری در عملکرد گذشته

سیاستمداران عراقی با درخواست از کشورهای منطقه و جهان برای آنکه در کنار عراق بایستند و از مردم آن حمایت کنند، تاکید کردند که باید به فرمایشات مراجع دینی جهت مبارزه با تروریسم پایبند بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ابراهیم جعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در بیانیه‌ای که پس از نشست سیاستمداران عراقی قرائت کرد، عنوان داشت: ما از طرف‌ها در منطقه و عرصه بین‌الملل می‌خواهیم تا در کنار عراق بایستند و به مردم جهت مقابله با این خطر که منطقه و تمام جهان را تهدید می‌کند، کمک کنند.

در این بیانیه‌ تاکید شده است که "این اجازه داده نمی‌شود که ثمرات روند انتخاباتی که میلیون‌ها تن در آن مشارکت کردند،‌ در مدت کوتاهی از بین برده شود".

در این بیانیه‌ آمده است: داعش، القاعده و تمام گروه‌های تروریستی نماینده هیچ طائفه و دینی نیستند، بلکه دشمن همگان هستند.

در این بیانیه اظهارات تحریک‌ آمیز جهت برانگیختن اختلافات طائفه‌ای محکوم و تاکید شده است که باید به فرمایشات مراجع دینی اهل تشیع و تسنن در مقابله با تروریسم و حفظ همبستگی ملی پایبند بود.

در این بیانیه آمده است که باید به روند قبلی بازگشت و آن را برای مردم عراق با هدف اطمینان دادن به همه ارزیابی کرد.

در این بیانیه همچنین بر پایبندی به قانون اساسی و قوانین برای تحقق عدالت اجتماعی تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است که به هیچ گروهی اجازه داده نمی‌شود که سلاح حمل کنند و باید در قبال هرگونه اقدام طایفه گرایانه در هر شهری هوشیارانه و با احتیاط برخورد شود.

سه شنبه شب نشستی در بغداد در دفتر جعفری با عنوان "همایش ملی سیاستمداران عراقی" برگزار شد که در آن نوری مالکی، نخست وزیر عراق و اسامه نجیفی،‌ رئیس پارلمان این کشور و صالح مطلق، معاون نخست وزیر عراق و دیگر شخصیت‌های عالی رتبه در عراق حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N343964

وبگردی