آفتاب

آمریکایی‌ها کلینتون را به عنوان رئیس‌جمهور بیشتر قبول دارند تا اوباما

آمریکایی‌ها کلینتون را به عنوان رئیس‌جمهور بیشتر قبول دارند تا اوباما

نظرسنجی‌های جدید حاکی از آن است که آمریکایی‌ها معتقدند هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور عملا در مسائل مختلف بهتر از رئیس جمهوری کنونی این کشور عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه خبری سی.ان.ان و مرکز بین‌المللی آمار "او.آر.سی"، 63 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در رسیدگی به سیاست خارجه بهتر عمل می‌کند در حالی که تنها 40 درصد در این زمینه از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند.

61 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کلینتون در رسیدگی به مساله تروریسم بهتر عمل می‌کند در حالی که تنها 49 درصد در این خصوص اوباما را تایید کردند.

در همین حال 63 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند: کلینتون به خوبی می‌تواند به مسائل اقتصادی رسیدگی کند در حالی که تنها 38 درصد سیاست‌های اقتصادی اوباما را می‌پذیرند.

این نظرسنجی از 29 مه تا اول ژوئن سال جاری میلادی صورت گرفته یعنی پیش از آنکه کلینتون مراسم امضای کتاب خاطرات خود تحت عنوان "انتخاب‌های دشوار" را آغاز آغاز کند.

اکثر پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند؛ کلینتون در تمامی مسائل مطرح شده در این نظرسنجی بهتر از اوباما عمل خواهد کرد.

بر این اساس در خصوص بیمه خدمات درمانی 57 درصد از کلینتون و تنها 36 درصد از اوباما حمایت کردند و در زمینه سیاست‌های مربوط به محیط زیست نیز 65 درصد به کلینتون و 49 درصد به اوباما رای دادند.

52 درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی معتقدند که کلینتون در خصوص رسیدگی به سیاست سلاح به خوبی عمل می‌کند در حالی که تنها 33 درصد در این زمینه از اوباما حمایت کرده‌اند.

درصدهای بالا در این نظرسنجی نشانه بسیار خوبی برای کلینتون است و شاید وی با دیدن این آمار باید تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی بگیرد.

انتهای پیام

کد N343745

وبگردی