آفتاب

بازداشت مظنون اصلی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

بازداشت مظنون اصلی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

آمریکا از دستگیری یک مظنون حمله مرگبار به کنسولگری این کشور در بنغازی لیبی در 11 سپتامبر 2012 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد ابو ختاله در لیبی در حمله نیروهای آمریکایی دستگیری شده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این فرد اکنون در مکانی امن در خارج از لیبی به سر می‌برد و در حال انتقال به آمریکاست.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: او در دادگاه حاضر خواهد شد و درباره اعمال خود پاسخ خواهد داد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد: احمد ابو ختاله که عامل کلیدی حملات به ساختمان‌های آمریکا در بنغازی به حساب می‌آید، دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد، همه افرادی که در عملیات دستگیری احمد ابو ختاله مشارکت داشتند، لیبی را ترک کرده‌اند. به گفته سخنگوی پنتاگون، این حمله قربانی نداشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز گفت: آمریکا با این عملیات بار دیگر نشان داد که برای این که عدالت درباره کسانی که به آمریکایی‌های حمله می‌کنند،‌ اجرا شود، همه توان خود را به کار می گیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که خود او دستور دستگیری را صادر کرده است. اوباما افزود: ما به تلاش‌های خود برای محاکمه عوامل حملات بنغازی ادامه خواهیم داد.

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد، احمد ابو ختاله با سه اتهام روبرو است که از آن جمله می‌توان به قتل یک نفر در حمله به یک ساختمان فدرال اشاره کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: این دستگیری به معنای پایان تلاش‌های ما برای روشن کردن ماجرای بنغازی نیست، اما فصلی تاریخی در روند حل این مسأله است.

ابو ختاله به عنوان "چهره کلیدی" حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا در بنغازی معرفی شده است. در این حمله کریس استیونز، سفیر آمریکا در لیبی و سه تن دیگر کشته شدند.

انتهای پیام

کد N343742

وبگردی