آفتاب

گفت‌وگوی نواز شریف و کرزای برای هماهنگ کردن عملیات علیه طالبان

گفت‌وگوی نواز شریف و کرزای برای هماهنگ کردن عملیات علیه طالبان

مقامات پاکستان اظهار داشتند نوازشریف از حامد کرزای خواسته جلوی شبه‌نظامیانی که از عملیات‌های ارتش پاکستان فرار کرده و قصد ورود به افغانستان را دارند بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری هند، سخنگوی نوازشریف نخست وزیر پاکستان تایید کرد که وی با حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان تماس تلفنی داشته تا عملیات علیه شبه‌نظامیان فراری را هماهنگ کند.

این تماس تلفنی روز گذشته پس از آن انجام شد که براساس گزارش‌ها بیش از 2000 نفر از طریق مرز افغانستان و پاکستان وارد افغانستان شده‌اند این اتفاق حاصل آغاز عملیات ارتش پاکستان علیه طالبان طی روز یکشنبه در پایگاه طالبان در استان وزیرستان شمالی بوده است.

در این میان امروز (سه‌شنبه) جنگنده‌های ارتش پاکستان مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان طالبان در منطقه داتاخل را بمباران کرده و به گفته یک مقام امنیتی دست‌کم 15 شبه‌نظامی بر اثر این حملات کشته شدند. تاکنون این عملیات ارتش پاکستان موجب کشته شدن حدود 184 شبه‌نظامی و هشت سرباز ارتش را شده است.

همچنین یک مقام دیگر گفت: ارتش پاکستان می‌خواهد پیش از فرا رسیدن ماه رمضان این عملیات را تکمیل کند.

ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان به دلیل این عملیات سفر خود به سری‌لانکا را لغو کرده است.

وی قرار بود امروز طی سفری چهار روزه به شهر کلومبو پایتخت سری‌لانکا برود اما بدلیل عملیات در وزیرستان شمالی آن را به تعویق انداخت.

پاکستان و سری‌لانکا همکاری دفاعی نزدیکی با یکدیگر دارند.

ارتش پاکستان اخیرا عملیات خود در وزیرستان شمالی را به تلافی حمله مرگبار چند روز پیش شبه‌نظامیان طالبان علیه بزرگترین فرودگاه این کشور در کراچی که باعث کشته‌شدن 40 تن شد به اجرا درآورده است.

گزارش‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه مردم در حال فرار از منطقه جنگی بوده و به سوی شهر بانو در شمال غرب پاکستان فرار می‌کنند.

نخست وزیر پاکستان قدری بلوچ را که یک وزیر فدرال این کشور است به عنوان شخص اصلی مدیریت مسئله افراد آواره شده در اثر جنگ منصوب کرده است.

انتهای پیام

کد N343735

وبگردی