آفتاب

بازدید ولایتی از مرکز مطالعات بین‌الملل چین

بازدید ولایتی از مرکز مطالعات بین‌الملل چین

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه‌شنبه با حضور در مرکز مطالعات بین‌الملل چین وابسته به وزارت امور خارجه این کشور، با مدیران ارشد این مرکز مهم مطالعاتی دیدار وبه برخی از پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی که از این مرکز و فعالیت های آن نیز بازدید کرد، با تاکید بر لزوم توسعه روابط مراکز تحقیقاتی، گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران این است که روابط چین با ایران در بالاترین سطح خود قرار گیرد و البته باید با اهتمام و فعالیت مسئولان و دست‌اندرکاران دو طرف به منظور افزایش سطح روابط استراتژیک تلاش کرد.

ولایتی در بخش دیگری از این دیدار، درباره روابط ایران و آمریکا اظهار کرد: ایران با کشورهایی ارتباط دارد که به احترام متقابل معتقد باشند و آنچه از سوی دولتمردان آمریکایی حتی در مذاکرات وجود دارد، نشان‌دهنده این مطلب نیست و نوعی ماجراجویی را شاهد هستیم و این حس برتری‌جویی و ایجاد حاشیه‌های غیرمنطقی مانع پیشرفت در رفع مشکلات بوده و هست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روابط ایران و چین نیز تاکید کرد: فرصت‌های ارزشمند و مهمی در اختیار دو طرف قرار دارد که می‌توانند در تمامی زمینه‌ها همکاری کرده و روابط خود را به بالاترین سطح ممکن ارتقا بخشند.

وی به پرسش‌هایی درباره مسائل عراق و منطقه نیز پاسخ داد و گفت: همانگونه که مشخص شده و آمریکایی‌ها نیز اعتراف کردند، در ارزیابی و تأثیرگذاری منطقه خاورمیانه دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و همه‌جانبه در افغانستان، عراق، سوریه و... شکست خورده‌اند.

ولایتی افزود: درعراق تلاش کردند نتیجه انتخابات و پیروزی ملت ودولت عراق رابه نفع خود تغییر دهند و بعد از این پیروزی افراطی‌های شکست‌خورده را ترغیب به شورش علیه حکومت عراق کردند و اینها نیز نظیر طالبان دست‌پرورده آمریکا و غرب هستند و چون نمی‌توانند کنترلی بر تحرکات تروریستی آنان داشته باشند، همواره مواضعی را برای آنان در منطقه فراهم می‌کنند که نتیجه نگرانی آنان از پیروزی اسلامگرایان واقعی در منطقه و نزدیکی آنان با ایران است. اطمینان داریم که ملت و دولت عراق در این زمان پیروز خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به چین با معاون نخست‌وزیرمسئول سیاست خارجی و امنیت ملی چین دیدار و از آکادمی علوم اجتماعی بازدید و ضمن امضاء تفاهم نامه همکاری در جمع نخبگان و اندیشمندان به سخنرانی پرداخت و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت.

وی عصر سه‌شنبه نیز با شبکه خبری فونیکس مصاحبه کرد.

انتهای پیام

کد N343721

وبگردی