آفتاب

گردباد یک شهر کوچک در آمریکا را ویران کرد

گردباد یک شهر کوچک در آمریکا را ویران کرد

نیویورک-ایرنا- به گزارش مسئولین منطقه استنتون در ایالت نبراسکای آمریکا، شب دوشنبه دو گردباد همزمان شهر کوچک پیلگر در این ایالت را کاملا ویران کرد و علاوه بر کشتن یک کودک پنج ساله، ده ها نفر از ساکنین این شهر را مجروح کرد.

ˈسنفورد گوشونˈ سرپرست واحد امدادهای اضطراری ایالت نبراسکا با بیان این که گردبادهای یاد شده شب گذشته این شهر کوچک را با حدود 400 نفر ساکن کاملا ویران کرده اند، گفت: دیگر شهری بنام پیلگر وجود ندارد.

مسئولین اداره هواشناسی آمریکا وقوع همزمان دو گردباد در یک منطقه را که به گفته آن ها در صد سال گذشته فقط دوبار اتفاق افتاده پدیده ای را غیر عادی توصیف کرده اند.

ریچ تامسون یکی از کارشناسان مرکز هواشناسی ایالت نبراسکا سرعت این گردباد ها را نزدیک به 270 کیلومتر اعلام کرد و افزود که این گردباد ها به نقاط روستایی دیگری در این منطقه نیز خساراتی وارد کرده اند اما مرکز تاثیر گذاری آن ها شهر کوچک پیلگر بوده که به کلی از میان رفته است.

دیو هاینمن فرماندار ایالت نبراسکا با اعلام وضعیت اضطراری در این منطقه نیروهای گارد ملی آمریکا را برای کمک به ساکنان آسیب دیده این شهر اعزام نموده است.

بنا بر آخرین گزارش ها همزمان با این گردباد ها طوفان های سنگینی برخی از مناطق ایالت ویسکانسین را نیزدر نوردیده و خسارت هایی را در تعدادی از شهر های این ایالت ببار آورده اند.

اروپام 2253 **1908** 3404
کد N343538

وبگردی