آفتاب

رییس جمهوری صربستان: هیچ عاملی روابط با روسیه را به خطر نمی اندازد

رییس جمهوری صربستان: هیچ عاملی روابط با روسیه را به خطر نمی اندازد

بلگراد - ایرنا - رییس جمهور صربستان روز سه شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه در بلگراد گفت: صربستان هیچ اقدامی که روابط خوب خود را با روسیه به خطر بیندازد، انجام نمی دهد.

به گزارش ایرنا، تومیسلاو نیکولیچ در دیدار با سرگئی لاوروف افزود: همکاری با فدراسیون روسیه امکانات و فرصت های بزرگی را برای رفاه و زندگی بهتر صربستان فراهم می کند و این را همه می دانند و به همین دلیل هیچ کس در صربستان به طور جدی مخالف این همکاری نیست.

رییس جمهور صربستان با اشاره به اهمیت روابط میان مسکو و بروکسل برای حکومت بلگراد، افزود: اتحادیه اروپا که صربستان خواهان عضویت در آن است، موقعیت خاص بلگراد را در رابطه با روسیه کاملا درک می کند.

نیکولیچ با اشاره به بحران اوکراین نیز یادآور شد: بلگراد با دقت و هوشیاری کامل وقایع این کشور را دنبال می کند، اما موضع صربستان در قبال اوکراین حل و فصل مسایل در اسرع وقت از راه های صلح آمیز است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رییس جمهور صربستان در تلاش برای بهبود و گسترش روابط دو جانبه در عرصه های مختلف؛ افزایش تجاری در سال گذشته به میزان 15 درصد را دلیل بارز بهبود روابط دو جانبه مسکو و بلگراد دانست.

وی همچنین با ابراز امیدواری جهت تشکیل کمیته مشترک بین دولتی در آینده نزدیک گفت: از این طریق می توان به حل و فصل تمامی مشکلات در مراحل انجام پروسه های کاری دو کشور از جمله پروسه خط لوله جریان جنوب که برای تمامی اروپا بخصوص صربستان اهمیت خاصی دارد، پرداخت.

ایویتسا داچیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان نیز در دیدار با همتای روسی خود درباره مسایل مختلف از جمله ادامه حمایت مسکو از موضع صربستان در قبال کوزوو و راه های گسترش روابط دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

اروپام**2061** 1597
کد N343533

وبگردی