آفتاب

کروش: جلوی آرژانتین تغییراتی داریم/ 20 سال وقت می خواهم تا تیمی مثل آرژانتین بسازم

کروش: جلوی آرژانتین تغییراتی داریم/ 20 سال وقت می خواهم تا تیمی مثل آرژانتین بسازم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک روز بعد از مساوی با نیجریه در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر شد تا اینجا پاسخگوی همه سئوالات شان باشد. او که بعد از چند ساعت ریکاوری تلاش برای بازی دوم را آغاز کرده بود به نکاتی بیشتر اشاره کرد که این بار مصرف داخلی داشتند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به سائوپائولو ؛ کارلوس کروش در این کنفرانس مطبوعاتی قبل از هر چیز به سئوالی پاسخ داد که روز قبل به دلیل اشکال در ترجمه ، متوجه اش نشده بود. اینکه آیا با بازی امیدوارکننده تیم ملی برابر نیجریه ، حالا نگاه جهان به شانس های این گروه تغییر کرده؟ سرمربی که سعی می کرد کاملا واقع بینانه پاسخگو باشد گفت:« هنوز هم به نظرم هیچ کس هیچ شانسی برای مان قائل نیست و بسیاری آرژانتین را تیم اول این گروه می شناسند. بوسنی و نیجریه را صاحب شانس می دانند و ما را نه. با این وجود ما کار خودمان را می کنیم. البته به سختی می توان گفت باور آنهایی که می گویند آرژانتین تیم اول این گروه است ، اشتباه بوده. برای ما هم صعود تا همین مرحله چیزی است که حق مان بوده. این یک هدیه به ما نبوده از طرف فیفا یا ای اف سی . ما برایش زحمت کشیدیم و حالا دنبال نمایش بهترین توان بازی مان هستیم.از گرفتن امتیاز از نیجریه مغرور نیستیم و با صبر و فروتنانه می خواهیم بازی ها را ادامه بدهیم. ما اینجاییم که در پایان مسابقات سرمان را با افتخار بالا بگیریم و بگوییم به خودمان برای این حضور می بالیم.افتخارآمیز بودن این چیزی است که ما برایش می جنگیم.»

سرمربی در توصیفش از تیم ملی آرژانتین گفت:« واقعا در 40 سال گذشته تیم ملی آرژانتین از نظر وجاهت تیمی جزو 4-5 تیم اول دنیا بوده و خیلی سخت است که بخواهیم تیمی را پیدا کنیم که اعتباری بیشتر از آرژانتین داشته باشد. ولی دو مسئله بسیار مهم در فوتبال است که نباید فراموش کنیم. یکی اینکه اعتبار هیچ وقت باعث پیروزی شما نمی‌شود . دوم اینکه هیچ بازی در جهان نیست که قبل از شروعش این باور وجود داشته باشد که کدام تیم برنده می‌شود. ما اگر این نکات را در یاد داشته باشیم حتما صاحب شانس هستیم.»

او رقابت ایران با آرژانتین را نابرابرانه ترین بازی جام معرفی کرد و گفت:« بازی ما برابر آرژانتین سخت‌ترین بازی ایران در جام‌های جهانی است. تیم ملی ایران بزرگ‌ترین چالشش را در 4-5 روز آینده پیش رو خواهد داشت. تنها راهی که داریم این است که روحیه جنگندگی داشته باشیم و به خوبی در زمین بجنگیم . باید بهترین بازیکن و ستاره‌مان در این دیدار بازی کند.بهترین بازیکن ما امروز روحیه خوبی هم داشت و برابر آرژانتین هم این روحیه را حفظ خواهد کرد. بهترین بازیکن ما همان روحیه تیمی ماست.»

آیا کارلوس کروش با توجه به اینکه می داند بازی با آرژانتین بعید است پایانی غیر از شکست ایران داشته باشد به گروهی از بازیکنان اصلی اش برای بوسنی استراحت می دهد؟ او می گوید:« فطعا نه.  در فوتبال چیزی به اسم سرمایه گزاری برای فردا نداریم. باید همان لحظه کار را تمام کنی. ما باید با تمام قوا به مصاف آرژانتین برویم. حالا دیگر هرچه شد ممکن است اتفاق بیفتد. فوتبال مثل حساب پس انداز بانک نیست که نیروهایت را پس انداز کنی برای بعدا!»

او احتمال ایجاد تغییر در ترکیب تیمش برای بازی با آرژانتین را رد نکرد و گفت البته ما حتی اگر به جای دو روز ، دو ماه هم برای بازی با آرژانتین وقت داشتیم کم بود و برای موفقیت در این بازی باید حداقل 20 سال زمان داشت!

 

 

سرمربی در پاسخ به سئوالی درباره اشکان دژاگه هم گفت:« در بازی نیجریه کار مهاجمان ما بسیار سخت بود. خصوصا برای خسرو حیدری و اشکان دژاگه در دو گوش بازی می‌کردند. البته دژاگه فصل پیش مصدوم بود و چند هفته‌ای از میادین دور بود. شک ندارم که این مسئله بی‌تاثیر نبوده است. او دارد روند رو به رشدش را طی می‌کند. به لحاظ وضعیتی که به او سپرده بودیم اشکان کارش را به خوبی انجام داد اما باید این را هم در نظر بگیریم که نیجریه بازیکنانی مانند اوبی میکل و موزس را در اختیار داشت که از بازیکنان سرشناس لیگ برتر انگلیس هستند. از عملکرد اشکان راضی هستم. او تلاش کرد تا به خوبی در زمین حفظ توپ کند.»

او تضمین داد که تیم ملی در بازی با آرژانتین هم سرافرازانه بازی می کند؛« هیچ شکی در این ندارم. وقتی شما شاهد هستید که بازیکنان در طول 90 دقیقه هرآنچه در توان دارند را در زمین می‌گذارند، این مسئله باعث افتخار است و من خوشحالم که چنین بازیکنانی را در اختیار دارم. بازیکنان من تا امروز هرآنچه در توان داشته‌اند گذاشته‌اند و من دلیلی نمی‌بینم که نتوانند این کار را برابر آرژانتین انجام دهند. البته من فقط درباره مسائلی صحبت می‌کنم که در اختیار من باشد و بتوانم آن را کنترل کنم اما روی نتیجه کنترلی ندارم. نه فقط من هیچ کس روی نتیجه کنترلی ندارد. مطمئنا ما برنامه و استراتژی خودمان را داریم و آن را در زمین پیاده خواهیم کرد. آیا فکر می‌کنید بازی کردن با تمرکز بالا کار آسانی است؟ آیا فکر می‌کنید ساده است که تمام اعضای یک تیم 90 دقیقه برای توپ بجنگند و پس از دست دادن آن باز برای توپ بعدی همان اندازه تلاش کنند؟ اگر بتوانند در بازی بعد این کار را انجام بدهند می‌توانیم به آن‌ها تبریک بگوییم.»

او انتخاب حقیقی را درست دانست و گفت:« اگر بازی را دیده باشید دلیل این انتخاب را دریافت کرده اید. فکر می کنم زمان همه چیز را به خوبی روشن می کند.»

او با خنده درباره سئوالی که بازی تیمش را به بازی تیم مورینیو تشبیه کرده بود گفت:« این مقایسه تان تعریف است یا انتقاد؟ من به عنوان مربی چاره ای ندارم غیر از مربیگری بر اساس ابزارهایی که دستم است. روزی در رئال با داشته هایم به سبکی بازی می کردم و امروز در ایران به سبکی دیگر.»

 4141

 

 

کد N343476

وبگردی