آفتاب

مسکو خواستار تحقیق اوکراین در مورد قتل دو خبرنگار روس شد

مسکو خواستار تحقیق اوکراین در مورد قتل دو خبرنگار روس شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از دولت اوکراین خواست تحقیقات لازم در مورد قتل دو خبرنگار روس را انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: قتل خبرنگاران روس، ماهیت تبهکارانه نیروهایی را نشان داد که عملیات سرکوبگرانه در شرق اوکراین راه انداخته و بر اثر آن شمار زیادی افراد بیگناه جان خود را از دست داده اند.

ˈایگور کورنلوکˈ خبرنگار و ˈآنتون ولوشینˈ صدابردار گروه فیلمبرداری شبکه رادیو و تلویزیون دولتی روسیه موسوم به ˈو.گ.تی.ار.کاˈ روز سه شنبه در جریان حمله خمپاره ای نیروهای اوکراینی در نزدیکی شهر لوهانسک در شرق اوکراین کشته شدند.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه خبرنگاران روس زیر حملات خمپاره ای، حقایق درباره اوکراین را بازگو می کنند، خاطرنشان شده است: مقام های اوکراینی و سران تشکیلات شبه نظامی مجری عملیات نظامی سرکوبگرانه در شرق این کشور، از این حقایق می ترسند و به همین دلیل به شیوه های تروریستی علیه خبرنگاران روس متوسل شده اند.

وزارت خارجه روسیه از مقام های اوکراینی، خواستار انجام تحقیقات کامل در مورد حادثه قتل خبرنگاران روس و مجازات عاملان این جنایت شده است.

در پایان بیانیه، روسیه از رسانه های خبری جهان خواسته است که این جنایت نیروهای اوکراینی را محکوم کنند.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 2023
کد N343441

وبگردی