آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

تیم ملی پس از تساوی با نیجریه چه کرد؟/ تصمیمات مرد مرموز برای دیدار با آرژانتین

تیم ملی پس از تساوی با نیجریه چه کرد؟/ تصمیمات مرد مرموز برای دیدار با آرژانتین

تیم ملی فوتبال ایران یک روز پس از تساوی برابر نیجریه در اولین دیدار بیستمین دوره مسابقات جام‌جهانی، نخستین تمرین خود را در شرایطی برگزار کرد که بازیکنان به دو دسته تقسیم شده بودند. کارلوس کی‌روش که مورد توجه‌ترین مرد این روزهای تیم ملی ایران است مثل روزهای گذشته نظارت ویژه‌ای به تمرینات داشت و توصیه‌های فنی لازم را به بازیکنان ارائه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، شاگردان کارلوس کی روش که در اولین دیدار خود در مسابقات جام جهانی موفق شدند برابر تیم ملی نیجریه به تساوی بدون گل دست پیدا کنند، صبح روز سه شنبه به وقت محلی نخستین تمرین خود برای دیدار با آرژانتین را در کمپ کورینتیانس شهر سائوپائولو برگزار کرد.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که با نظر کارلوس کی روش بازیکنان به دو گروه تقسیم شده بودند. بازیکنان اصلی به سالن بدنسازی رفته بودند تا تمرینات ریکاوری را پشت سربگذارند و بازیکنانی که فرصت کمی برای بازی داشتند یا روی نیمکت نشسته بودند زیر نظر مارکار آقاجانیان و کی روش تمرینات در زمین چمن را پشت سرگذاشتند.

این تمرین در شرایطی برگزار شد که هوای شهر سائوپائول برعکس روزهای گذشته کاملا آفتابی و گرم بود. با این حال کمپ کورینتیانس آرام تر از روزهای گذشته بود و تعداد خبرنگاران و عکاسانی که از این تمرین دیدن کردند کمتر بود. با این حال چند دوربین از شبکه های مختلف خارجی به تهیه گزارش از تمرین شاگردان کی روش پرداختند.

برخی از این خبرنگاران نیز با تبریک تساوی که تیم ملی ایران برابر نیجریه کسب کرد، به دنبال کسب اطلاعاتی جدید از شرایط تیم ملی برای دیدار با آرژانتین بودند. خبرنگاران ایرانی نیز با تمجید عملکرد تیم ملی برابر نیجریه نسبت به ارائه بازی بهتر برابر آرژانتین ابراز امیدواری می کردند.

دروازه بانان تیم ملی نیز زیر نظر گاسپار در زمین کناری به تمرین پرداختند. این تمرینات در شرایطی برگزار شد که علیرضا حقیقی دروازه بان ایران برابر نیجریه سبک تر از رحمان احمدی و دنیل داوری تمرین کرد.

بازیکنانی که در دیدار برابر نیجریه کمتر بازی کرده بودند یا روی نیمکت نشسته بودند در چند بخش تمرینات خود را پشت سرگذاشتند که کارلوس کی روش روی همه این تمرینات نظارت داشت. اکثر زمان تمرین این بازیکنان به تمرین در فضای محدود و فوتبال تک ضرب بود که با نظارت مستقیم کی روش و توصیه های مارکار آقاجانیان همراه بود.

در کنار کارلوس کی روش سایر اعضای کادر فنی هم بر تمرین بازیکنان ذخیره نظارت داشتند. ضمن اینکه مهدی محمدنبی سرپرست تیم ملی نیز در کنار زمین حضور داشت.

هاشم بیک زاده مدافعی که قبل از حضور تیم ملی در جام جهانی مرد مورد توجهی بود، در تمرین صبح سه شنبه کنار بازیکنان ذخیره تمرین کرد و نشان داد که از آمادگی خوبی برخوردار است اما اینکه او در دیدار برابر آرژانتین به میدان برود و رویای رویارویی با لیونل مسی را محقق کند هنوز مشخص نیست. حضور او در ترکیب تیم ملی ایران بستگی به تصمیم مرد مرموز تیم ملی ایران یعنی کارلوس کی روش دارد که هنوز مشخص نیست برای دیدار با آرژانتین چه تدابیری را در نظر گرفته است.

یکی از مواردی که در تمرین روز سه شنبه تیم ملی مطرح شد این است که آیا کی روش در بازی با آرژانتین هم وظیفه حراست دروازه تیم ملی ایران را به علیرضا حقیقی خواهد سپرد یا اینکه از بین رحمان احمدی یا دنیل داوری یکی را به عنوان دروازه بان انتخاب خواهد کرد. البته به نظر می رسد با توجه به حمایتی که کی روش در نشست خبری از حقیقی داشت، او در دیدار برابر آرژانتین هم مرد شماره یک دروازه ایران باشد.

 

کد N343397

وبگردی