آفتاب
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل:

شورای امنیت برای بررسی تحولات عراق جلسه ویژه تشکیل می دهد

شورای امنیت برای بررسی تحولات عراق جلسه ویژه تشکیل می دهد

تهران- ایرنا- ˈ ویتالی چورکینˈ نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که شورای امنیت برای بررسی تحولات امنیتی جاری در عراق قصد دارد ظرف دو روز آینده جلسه ویژه ای تشکیل دهد.

چورکین در گفت وگو با پایگاه خبری ˈالمسلهˈ، گفت: اعضای شورای امنیت سازمان ملل قصد دارند به بررسی اوضاع خاورمیانه و تهدیدات تروریسم پس از وقوع حوادث تروریستی جاری در عراق بپردازند.

وی افزود: قرار است به زودی یک جلسه پشت درهای بسته در خصوص بررسی تهدیدات تررویستی تشکیل شود.

چورکین در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در خصوص برخورد با مسئله تروریسم این بوده است که این موضوع را در هر کشوری به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم، مثلا سوریه، عراق و یمن و سایر کشورها. اما بدتر از آن، این است که برخی از کشورها دیدگاه های متفاوتی درباره تروریسم دارند. مثلا مبارزه با آن را در عراق می پذیرند اما مقابله با همین تروریسم را در سوریه نمی پذیرند.

وی افزود: اما اکنون می بینیم که گروه تروریستی (داعش) چه در سوریه و چه در عراق یک چیز است و اقدامات تروریستی آن خطر جدی برای بغداد و دمشق به شمار می رود.

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت همچنین افزود:این بار باید به موضوع تروریسم به صورت جدی بپردازیم و ببینیم شورای امنیت و جامعه جهانی چه راهکارهایی برای مقابله با این تهدید در نظر می گیرد. تروریست ها منطقی ندارند و مرزهای سیاسی را به رسمیت نمی شناسند و بدون در نظر گرفتن عواقب امور با دولت ها می جنگند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به دیکتاتور سابق عراق از روز سه شنبه گذشته (19 خرداد) با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیاتی را در عراق آغاز کرد که در پی آن بخش هایی از چند استان شمال این کشور از جمله استان های ˈصلاح الدینˈˈ به مرکزیت شهر ˈتکریتˈ و ˈنینواˈ به دست اعضای این گروه تروریستی افتاد.

اعضای این گروه تروریستی با انجام اعمال وحشیانه، قصد پیشروی به سوی بغداد را داشتند که گزارش ها از به دست گرفتن ابتکار عمل ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای مبارزه با داعش حکایت دارد.

مترجمام**9329**5981
کد N343388

وبگردی