آفتاب

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی از ماجرای سوآپ هیچ اطلاعی نداشتند

نمایندگان عضو کمیسیون انرژی از ماجرای سوآپ هیچ اطلاعی نداشتند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رییسه کمیسیون انرژی، برای اینکه نمایندگان از جزییات ماجرای سوآپ اطلاع نیابند آن را علنی نکرد و نمایندگان از این موضوع تا بعد از انتشار خبر اطلاعاتی نداشتند.

«حسین امیری خامکانی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره پرونده «سوآپ نفتی» در دولت گذشته و حکم دادگاه لاهه اظهار داشت: وزارت نفت حداکثر تلاش خود را برای دفاع از کشورمان در دیوان لاهه که حداقل تبعات را برای کشورمان داشته باشد، انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: جریمه اولیه برای کشورمان حدود100 میلیون دلار بود اما با تلاش وزارت نفت این جریمه به حدود 5.5 میلیون دلار کاهش یافت، البته حدود 3 میلیون دلار نیز هزینه های جانبی مانند حق وکالت می باشد که در مجموع حدود 8.5 میلیون دلار می شود.

نماینده مردم زرند در مجلس تصریح کرد: هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دست کمیسیون انرژی نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از مسایل مورد توجه نمایندگان کمیسیون انرژی این بود که بیش تر از طرح ها ولوایح به مسایل دیگر پرداخته شود؛ بطور مثال انتظار داشتیم که از بورس انرژی برای حضور در جلسات کمیسیون انرژی دعوت شود و اطلاعاتی درباره اقدامات صورت گرفته خود ارایه دهد.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: حتی من چندین بار به صورت کتبی و شفاهی درخواست کردم که خودروسازها به کمیسیون دعوت شوند و درباره استانداردسازی سوخت توضیح دهند و انتظار داشتیم که هیات رییسه کمیسیون طی یک سال گذشته آن را در دستور کار قرار دهد، اما اینگونه نشد و براساس نظر هیات رییسه این کار اتفاق نیافتاده که جای سوال دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون بحثی در زمینه سوآپ در کمیسیون انرژی انجام نشده بود که نمایندگان در جریان این موضوع قرار بگیرند ولی قطعا با رای دادگاه درخواست رسیدگی به این موضوع را در کمیسیون مطرح می کنیم و خواهان توضیحات وزارت نفت و وزیر اسبق برای دلیل و چگونگی رسیدن به تصمیم قطع سوآپ خواهیم شد.

نماینده مردم زرند در مجلس خاطر نشان کرد: موضوع سوآپ چون به تازگی مطرح شده است، در جریان انتخابات هیات رییسه کمیسیون انرژی تاثیری نخواهد داشت و اگر هر اتفاقی رخ دهد به موضوعات قدیمی باز می گردد.

سیام**9103** 1418
کد N343260

وبگردی