آفتاب

کشته شدن بیش از 10 تن در حملات توپخانه ای ارتش اوکراین به کراماتورسک

کشته شدن بیش از 10 تن در حملات توپخانه ای ارتش اوکراین به کراماتورسک

مسکو-ایرنا- حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی به شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک که از دو روز پیش آغاز شده همچنان جریان دارد و رسانه های خبری از کشته شدن بیش از 10 غیرنظامی در این حملات و مجروح شدن حدود 15 نفر خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اوکراینی ˈنیوز دیلیˈ روز سه شنبه در این رابطه به نقل از شبه نظامیان اعلام کرد: نیروهای اوکراینی از ارتفاعات کاراچون واقع در نزدیکی کراماتورسک به آن تیراندازی می کنند.

بر اثر حملات دو روز اخیر خسارات سنگینی به تاسیسات شهری همچون مراکز آموزشی و خیابانهای شهر وارد آمده و چندین ساختمان مسکونی چند طبقه آسیب دیده یا دچار آتش سوزی شده اند.

در همین حال پاول گوبارف وزیر دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک امروز در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: نیروهای اوکراینی بدون توجه به سکونت بسیاری از ساکنان شهر جنگ زده کراماتورسک در خانه های خود، مناطق مسکونی آن را هدف حملات توپخانه ای قرار می دهند.

وی افزود: بر اثر حملات مواضع مدافعان شهر آسیبی ندیده اما شمار زیادی از ساکنان شهر کشته یا مجروح شده اند.

در همین حال رسانه های اوکراینی به نقل از مقام های این کشور از کشته شدن دهها شبه نظامی در کراماتورسک در دو روز اخیر خبر داده اند.

تارنمای اوکراینی ˈلیگا نتˈ امروز نوشت: در جریان حملات نیروهای اوکراینی به مواضع شبه نظامیان طرفدار روسیه در کراماتورسک در روزهای اخیر دست کم 50 نفر از تروریست ها کشته شده اند.

نیروهای اوکراینی از حدود 2 ماه پیش برای سرکوبی جدایی طلبان طرفدار روسیه در مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق و جنوب این کشور عملیات نظامی اجرا می کنند.

اروپام/2242 **1010
کد N343056

وبگردی