آفتاب

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد

تهران- ایرنا- صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2014 میلادی هشت دهم درصد کاهش داد و به 2 درصد رساند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال از واشنگتن، صندوق بین المللی پول دلایل خود را برای این امر شرایط آب و هوایی دشوار در زمستان، بازار مسکن نامناسب و تقاضای بین المللی ضعیف برای تولیدات این کشور دانست.

صندوق در گزارش سالانه خود از اقتصاد آمریکا، چشم انداز رشد اقتصاد 3 درصدی را برای سال 2015 پیش بینی کرد؛ اما در همان حال یادآور شد اقتصاد این کشور هنوز نقاط ضعفی دارد و مقامات آمریکایی باید برای افزایش رشد در کوتاه مدت اقدامات جدی صورت دهند. در همان حال دولت آمریکا باید هزینه های کلی خود را کاهش داده و درآمدها را در درازمدت برای جلوگیری از بالاتر رفتن بدهی های عمومی این کشور افزایش دهد.

ˈنایجل چاکˈ رییس حوزه آمریکا صندوق بین المللی پول یادآور شد : این صندوق انتظار دارد نرخ بالای بیکاری در آمریکا و معضلات فراوان بازار کار ادامه یابد.

به همین دلیل؛ دولت آمریکا باید هزینه های کوتاه مدت در حوزه های یارانه ی تاسیسات زیربنایی، آموزش، مهارت های شغلی و یارانه های نگهداری از فرزندان را افزایش دهد. این امر یعنی بانک مرکزی آمریکا باید به سیاست های انبساطی خود ادامه دهد.

ˈکریستین لاگاردˈ رییس صندوق بین المللی پول نیز پیش از این گفته بود افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا می تواند بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا را متوقف ساخته، اشتغال زایی را کاهش داده و تبعات جدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

گزارش سالانه صندوق بین المللی پول همچنین در بخش هایی به مقامات آمریکایی توصیه می کند حداقل حقوق را برای کاهش خط فقر افزایش دهند.

اروپام**9157**1485 ** 1064
کد N342861

وبگردی