آفتاب
تکنولوژی آنقدر گران است که کشورها نمی‌توانند آن را تهیه کنند؛| 177320

عسگری: هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند فوتبال را بدون اشتباهات داوری اداره کند

عسگری: هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند فوتبال را بدون اشتباهات داوری اداره کند

در این جام جهانی شاهد استفاده از تکنولوژی در داوری هستیم، کلا استفاده از تکنولوژی به داوران کمک می کند و خیلی هم خوب است اما این تکنولوژی آنقدر گران است که کشورها نمی توانند آن را تهیه کنند

رئیس دپارتمان داوری کشورمان گفت: داوری هم مثل دیگر بخش های فوتبال کم و کاستی دارد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: فوتبال در تمام زمینه‌ها کم وکاستی دارد و داوری هم همین است، اما آنچه مهم است اینکه مسئول آن بخش به مشکلات اهمیت می دهد یا نه، فیفا 3 سال است که داوران را زیر ذره بین دارد و نمی شود گفت گه فوتبال د رهیچ زمینه ای مشکل نداشته باشد و در جام جهانی کار آنقدر گسترده و فشرده است که اشتباه پیش می آید و این اشتباهات عمدی نیست.

وی افزود: داوران حاضر د ر جام‌جهانی از بهترین داوران دنیا هستند و فیفا بهترین داورانش را برای مسابقات انتخاب کرده و 3 سال است که کار آنها را زیر نظر دارد و بررسی می‌کند، اما داوری آنقدر حساس و مهم است که کار داوران سخت‌تر می‌شود و ناخواسته اشتباه می‌کنند. اشتباهات داوری در جام جهانی بوده و تاثیرگذار هم بوده، اما کاری نمی‌شود کرد. هیچ زمانی و هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند فوتبال را بدون اشتباهات داوری اداره کند، چون این کار را انسان انجام می‌دهد و در شرایط مختلف هر انسانی اشتباه می‌کند. مهم این است که بفهمیم در سطح اول فوتبال دنیا هم اشتباهات داوری هست و این‌قدر داوران خودمان را تخریب نکنیم و علیه آنها فشار و جود ایجاد نکنیم.

عسگری در پایان گفت: در این جام جهانی شاهد استفاده از تکنولوژی در داوری هستیم، کلا استفاده از تکنولوژی به داوران کمک می‌کند و خیلی هم خوب است، اما این تکنولوژی آنقدر گران است که کشورها نمی‌توانند آن را تهیه کنند. فیفا با آن عظمت و تشکیلات گسترده‌اش تلاش کرده و فقط توانسته چند تا ورزشگاه را در جام‌جهانی تجهیز کند و به خاطر همین است که فیفا هنوز آن را قانون نکرده چون می‌داند همه کشورها نمی‌توانند این تکنولوژی را تهیه و تمام استادیوم‌های خود را مجهز کنند. استفاده از تکنولوژی در داوری خیلی خوب است، اما امکان اجرایی شدن آن فعلا شدنی نیست.

کد N342806

وبگردی