آفتاب

دانشجویان شیعه و سنی اقدامات گروه داعش را محکوم کردند

دانشجویان شیعه و سنی اقدامات گروه داعش را محکوم کردند

جمعی از دانشجویان شیعه و سنی ایرانی و خارجی دانشگاه مذاهب اسلامی صبح امروز در نشستی خبری با بررسی تحولات اخیر در عراق به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات و اهداف گروهک‌های تکفیری پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که از سوی سازمان بسیج دانشجویی و در محل لانه جاسوسی برگزار شد پیمان تقوی مسوول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی که به عنوان یک شیعه مذهب سخن می‌گفت با اشاره به بیانات امام خمینی و همچنین رهبر معظم انقلاب درباره اتحاد شیعه و سنی و تاکید بر این موضوع از سوی آنها اظهار کرد: نباید صرفا این موضوع را به عنوان حادثه بررسی کنیم باید به ریشه‌ها و مقدمات آن بپردازیم. با وجود تاکیداتی که در رابطه با موضوع اتحاد شیعه وسنی و دغدغه‌ رهبر انقلاب بوده است و امروز با معضلاتی در این باره مواجه هستیم وخلائی در این باره ایجاد شده است.

تقوی گفت: این گروه‌ها به ویژه گروه داعش از طرق دیگری تامین می‌شود و کشورهای حامی آنها باید مطمئن باشند که این گروه‌ها زمانی گریبان‌ آنها را خواهند گرفت و مانند زمانی که از صدام و بن‌لادن حمایت کردند متوجه خواهند شد که اقدامات اشتباهی انجام داده‌اند.

این دانشجوی بسیجی با بیان اینکه این گروه‌ها پشتوانه فکری ندارند و از سوی برخی کشورها منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند تاکید کرد که آمریکا نیازمند جای پایی برای خود در منطقه است و به دنبال این است که با این تحولات شرایط مناسبی برای خود فراهم کند.

تقوی اضافه کرد این گروه‌ها آبروی مسلمانان را برده‌اند تفکرات آنها پشتوانه فقهی ندارد و صرفا با حمایت آمریکا و چند کشور اقدامات خود را دنبال می‌کنند هدف آنها این است کشورهای مسلمان را به خود مشغول کنند تا مبادا سراغ اسراییل بروند هدف اصلی آنها تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

مسوول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی از مسلمانان در سراسر دنیا خواست که اگر اعتقادی به مبنای اسلامی دارند از این دیدگاه‌ها فاصله بگیرند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تکفیری باید متوجه باشند مسلمانان نشان داده اند در موارد حساس با یکدیگر متحد خواهند شد و پاسخ قاطعی به اقدامات این گروه‌ها خواهند داد همانطور که در عراق در روزهای گذشته شاهد حضور مردم با دیدگاه‌ها و تفکرات مختلف برای رویارویی با گروه داعش بوده‌ایم.

در ادامه سلیم ملازهی که از دانشجویان اهل سنت بلوچستان ایران است نیز گفت: به عنوان یک اهل سنت اقدامات این گروه‌های افراطی را محکوم می‌کنیم و به ضرورت وحدت بین گروه شیعه و سنی عقیده وافر داریم.

ملازهی گفت: اگر مسلمانان با هم متفق باشند هیچ گروه و حزبی نمی تواند بین آنها رسوخ پیدا کند همه ما چه شیعه و چه سنی مسلمانیم. قدرت ایمان اسلام از هر چیزی بالاتر است و دشمنان اسلام می خواهند با ایجاد تفرقه این قدرت را از مسلمانان بگیرند.

وی بار دیگر تاکید کرد که منصوب کردن این اقدامات به اهل سنت را محکوم می‌کنیم و آنها با این اقدامات می‌خواهند وجهه اهل سنت را خراب کنند.

در ادامه این نشست سیدحامد هاشمی‌نیا که از اتباع شیعه مذهب افغانستان گفت: دشمنان اسلام سعی می‌کنند مشکلات را پیش روی مسلمانان قرار دهند تا آنها را از هم دور کنند. اما کشورهایی که ابزار دست دشمنان قرار گرفته‌اند باید بدانند از اقدامات خود متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به همزیستی شیعیان و اهل سنت در افغانستان گفت: علمای این دو مذهب در افغانستان بسیار به هم نزدیک هستند.

هاشمی‌نیا با اشاره به اینکه در افغانستان مردم از القاعده و طالبان رضایتی ندارند گفت: مسلمانان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و دشمنان خود را بشناسند.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی سلیمان پوفانا یکی از دانشجویان اهل سنت از کشور ساحل عاج نیز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با وحدت مسلمانان گفت: وقتی که مسلمانان تفرقه داشته‌اند خداوند فرمود از خدا و رسول او اطاعت کنید و امت اسلام،‌امت واحده است.

وی تاکید کرد: سلفی‌ها و تکفیری‌ها مسلمان نیستند آنها با اقدامات خشونت بار خود و کشتار زنان و کودکان چهره اسلام، شیعیان و اهل سنت را تخریب می‌کنند باید مسلمانان با اتحاد دست در دست یکدیگر داشته باشند و علیه آنها جهاد کنند.

انتهای پیام

کد N342751

وبگردی