آفتاب

کی روش اینچنین جام را سوپرایز کرد

کی روش اینچنین جام را سوپرایز کرد

الکس فرگوسن در کتاب خاطراتش که به تازگی روانه بازار شده است اعتراف کرده که کارلوس کی روش نقش بسزایی در ساختن ساختار دفاعی یونایتد داشت. این مربی پرتغالی در بدو ورودش به فوتبال ایران بیشترین تلاش را داشت تا سازمان دفاعی تیم ملی را ترمیم کند.

٥٥ آنلاين :
نخستین بازی بدون گل جام بیستم؛ اولین تساوی جام جهانی 2014 را ما رقم زدیم. شاگردان کارلوس کی روش به همان چیزی که می خواستند رسیدند؛گرفتن یک امتیاز از بازی اول.حالا حتی در صورت باخت برابر ارژانتین هم ما باز شانس صعود از گروه را داریم. اما چه شد که ما موفق به کسب این نتیجه شدیم؟ یک ساعت  به آغاز مسابقه مانده بود که وبسایت رسمی فیفا لاین آّپ دو تیم را اعلام کرد. شگقتی بزرگ در ترکیب ایران رخ داد؛ بازی دادن به علیرضا حقیقی درون دروازه، ذخیره کردن شجاعی و بازی دادن به حاج صفی. ما با این دو تغییر شگفت انگیز پا به میدان گذاشتیم و با یک ترکیب دفاعی موفق شدیم چند رکورد را در جام جهانی و همچنین فوتبال خودمان جابه جا کنیم. این برای نخستین بار در جام بیستم بود که هیچ گلی از خط دروازه ها رد نشد، این برای بار اول بود که نتیجه تساوی در  جام جهانی برزیل حاصل شد. از سوی دیگر برای اولین بار در طول تاریخ فوتبال ایران ما در یک بازی جام جهانی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شدیم. در هر9 مسابقه قبلی که در ادوار گذشته برگزار شده بود بدون استثنا مرحوم حجازی، نیما نکیسا، احمدرضا عابدزاده و ابراهیم میرزاپور در ان مسابقات دروازه خود را باز شده دیدند اما علیرضا حقیقی جوان توانست لقب نخستین دروازه بان ایرانی را از ان خود کند که در طول نود دقیقه هیچ گلی را در آوردگاه جهانی دریافت نکرد. کارلوس کی روش همواره در مصاحبه های خود عنوان کرده بود برای او مهمترین بازی در جام جهانی دیدار با نیجریه است. او می دانست که در صورت نباختن می تواند به صعود فکر کند. حالا ما یک امتیاز ارزشمند داریم. یک امتیازی که تیم های بزرگی مثل انگلیس و اسپانیا از داشتن آن محروم هستند. ایران در دومین بازی باید به رقابت ارژانتین برود. با توجه به تفاوت فوتبال دو کشور به احتمال بسیار زیاد ما بازنده ان مصاف خواهیم بود اما این پایان کار ما دست کم از روی کاغذ نخواهد بود. چرا که در بازی سوم در صورت شکست دادن بوسنی آن وقت شانس صعود خواهیم داشت و این یعنی رسیدن به رویایی که می تواند در تاریخ فوتبال ما بی همتا باشد.

کی روش استاد تساوی

الکس فرگوسن در کتاب خاطراتش که به تازگی روانه بازار شده است اعتراف کرده که کارلوس کی روش نقش بسزایی در ساختن ساختار دفاعی یونایتد داشت. این مربی پرتغالی در بدو ورودش به فوتبال ایران بیشترین تلاش را داشت تا سازمان دفاعی تیم ملی را ترمیم کند. حالا در نخستین بازی ایران در جام جهانی ما ثمره این تلاش را به وضوح می بینیم. ایران با دوندگی زیاد، با دفاعی منسجم کمترین موقعیت گلزنی را به نیجریه داد. قطعا با ادامه این روند ما می توانیم یکی از شگقتی سازها جام لقب بگیریم. آنچه کی روش در ان تبحر دارد ساختن تیمی گل نخور است و این بهترین هدیه برای ماست که می خواهیم در جام جهانی زنگ تفریح هیچ کشوری نباشیم.

آیا تغییری در بازی بعدی رخ می دهد؟

پزشک تیم ملی می گوید به احتمال زیاد هاشم بیک زاده به بازی برابر آرژانتین می رسد اما عملکرد مهرداد پولادی  در پست دفاع چپ به گونه ای تحسین برانگیز بود که بعید به نظر می رسد کی روش دست به ترکیب تیم موفقش بزند.علیرضا حقیقی همچنان مرد شماره یک ما خواهد بود و تنها نکته قابل تامل بازی ضعیف اشکان دژاگه بود. از اردوی تیم ملی خبر می رسد که کی روش از بازی اشکان به هیچ عنوان راضی نیست و عنوان کرده او نتوانسته در اندازه های واقعی خودش ظاهر شود. از این رو شاید بازی با ارژانتین تیم ملی شاهد یک تغییر باشد. بازی کردن مسعود شجاعی به جای دژاگه. البته این تنهاد یک گمانه زنی است و شاید اشکان به خاطر قذرت بدنی بالایش همچنان در ترکیب ایران حضور داشته باشد.

نویسنده :مهدی طاهر خانی
کد N342729

وبگردی