آفتاب

«یخ زده» در ژاپن صدرنشین است/ فروش 305 هزار بلیت در 2 روز

«یخ زده» در ژاپن صدرنشین است/ فروش 305 هزار بلیت در 2 روز

انیمیشن «یخ زده» پس از 14 هفته اکران هنوز در باکس آفیس ژاپن فیلم اول است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، در حالی که هیچ فیلم دیگری نتوانسته توجه مردم ژاپن را از فیلم انیمیشن «یخ زده» بگیرد و این انیمیشن هنوز فیلم اول ژاپنی‌هاست، فیلم «نوح» در جایگاه دوم باکس آفیس ژاپن قرار گرفته است.

انیمیشن پرفروش دیسنی با فروش 2.5 میلیون دلار (255 میلیون ین) در 361 سینمای ژاپن، هنوز اولین فیلم مورد توجه مردم این کشور است. این فیلم تنها در دو روز شنبه و یکشنبه و در فروش آخرهفته ای خود 3.86 میلیون دلار فروش کرد و 305 هزار بلیت فروخت.

این فیلم در مجموع تاکنون در ژاپن 18.2 میلیون بلیت فروخته و 227 میلیون دلار کسب کرده است. این در حالی است که تصور همگان این بود که با شروع جام جهانی فوتبال، توجه به این فیلم رو به کاهش بگذارد.

«نوح» نیز با فروش 2.5 میلیون دلاری در بازار ژاپن، موجب دلخوشی کمپانی پارامونت شد. در حالی که پیش از این ممانعت از اکران این فیلم در چین، موجب دلخوری سازندگان آن شده بود. مالزی و اندونزی نیز دیگر کشورهایی بودند که جلوی نمایش این فیلم را گرفتند.

ژاپن که دین بودا و دین بومی شینتو در آن بیشترین باوران را دارند، در برابر دیگر ادیان نیز با تساهل برخورد می‌کند و مردم تعصبی در قبال ادیان دیگر ندارند.

سومین فیلم پرفروش هفته در ژاپن نیز فیلم ژاپنی «بالارفتن از بهار» به کارگردانی دایساکو کیمورای 74 ساله است که با فروش 95 میلیون یوان در جایگاه سوم باکس آفیس ژاپن جای گرفته است.

«مردان ایکس» هم هنوز بر پرده های ژاپن جای دارد و در سومین هفته راه یافتنش به سالن‌های سینما فیلم پنجم هفته بوده است.  

کد N342689

وبگردی