آفتاب
گزارش ایسنا از وین

دیدار عراقچی با ریابکوف/احتمال رسیدن به تفاهم بر سر یک یا دو موضوع

دیدار عراقچی با ریابکوف/احتمال رسیدن به تفاهم بر سر یک یا دو موضوع

سید عباس عراقچی با معاون وزیر خارجه روسیه در گروه 1+5 دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین در ادامه رایزنی‌های دو جانبه هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان با نماینده روسیه در هتل محل اقامت‌شان و پیش از آغاز نشست عمومی و رسمی ایران و 1+5 در روز سه شنبه دیدار کرد.

در این چارچوب روز دوشنبه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون حدود دو ساعت و نیم در هتل کوبورگ دیدار کردند.

در این دیدار محمد جواد ظریف و کاترین اشتون و هیات آمریکایی ها که ویلیام برنز نیز وندی شرمن، رییس هیات آمریکایی را همراهی می‌کرد و معاونان هیاتها، حضور داشتند.

ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار به طور رسمی به مذاکرات هسته ای وارد شده است. به گفته مقامات پیشین آمریکایی، وی در مذاکرات ژنو و وین همواره در پشت پرده مذاکرات و نیز در زمان‌هایی که مذاکرات در این شهرها برگزار شده حضور داشته است.

به گزارش ایسنا، به نظر می آید آن طور که هیات ایرانی انتظار داشت از روز نخست مذاکرات وارد فاز عملیاتی دیدارهای دوجانبه و چند جانبه برای آغاز نگارش متن توافق جامع شوند تحقق نیافته است.

وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در بدو ورود به وین درجمع خبرنگاران احتمال داد که مذاکرات در این دور با دیدارهای دوجانبه میان هیات‌ها همراه باشد و احتمال برگزاری نشست عمومی را کم دانست، اما بعد از دیداری که وی با کاترین اشتون در محل نمایندگی ایران در وین ظهر روز دوشنبه داشت اعلام شد که مذاکرات به روش مذاکرات قبلی روز سه‌شنبه با نشست عمومی ادامه می‌یابد.

در عین حال به نظر می‌آید احتمال‌ها برای رسیدن به تفاهم میان دو طرف بر سر یک یا دو موضوع مورد بحث در این دور از مذاکرات قوت گرفته است.

یک دیپلمات ایرانی در‌ این باره به ایسنا گفت که به احتمال زیاد در این دور از مذاکرات بتوانیم بر سر یک یا دو موضوع به تفاهم رسیده و آنها را بر روی کاغذ بیاوریم.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N342688

وبگردی