آفتاب

جده فردا میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی/تشکیل "گروه تماس دائم" درباره قدس

جده فردا میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی/تشکیل "گروه تماس دائم" درباره قدس

وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در نشست فردا (چهارشنبه) اوضاع سوریه و عراق را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عربستان روز چهارشنبه میزبان چهل و یکمین کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی خواهد بود که قرار است در شهر جده به مدت دو روز برگزار شود.

اوضاع عراق و سوریه در راس دستور کار این نشست خواهد بود و همچنین در خصوص اوضاع لیبی و وضعیت مسلمانان میانمار و فیلیپین نیز در این نشست بحث و گفتگو خواهد شد.

در این کنفرانس همچنین در خصوص تشکیل "گروه تماس دائم" از میان وزرای خارجه در خصوص مساله قدس و مبارزه با تروریسم و تندرویی و اختلافات دینی و مذهبی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو خواهد شد.

قرار است در این کنفرانس دولت گینه، ریاست سازمان همکاری اسلامی را به عربستان تحویل داده و همچنین قرار است ایاد بن امین مدنی، دبیرکل سازمان مذکور گزارش مفصلی در خصوص اوضاع جهان اسلام، مهمترین تحولات خاورمیانه و در راس آن مساله فلسطین و همچنین تلاش‌های این سازمان برای حل بحران‌های موجود در آفریقای مرکزی "میانمار، نیجریه و مالی" ارائه کند.

همچنین قرار است در این نشست نمایندگان آفریقای مرکزی، مالی، میانمار، آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، استرالی، ایتالیا و همچنین چند تن از مسئولان بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله نبیل‌ العربی، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

از سوی دیگر، سعود الفصیل، وزیر خارجه عربستان نیز در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N342668

وبگردی