آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر/

ادعای مذاکره ایران و آمریکا درباره عراق حاشیه سازی است/ احتمال آغاز نگارش توافق در یک یا دو بند

ادعای مذاکره ایران و آمریکا درباره عراق حاشیه سازی است/ احتمال آغاز نگارش توافق در یک یا دو بند

یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مجددا هرگونه مذاکره با آمریکایی‌ها درباره بحران عراق را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، پنجمین دور از مذاکرات ایران و 1+5 از روز گذشته در ناهار کاری اشتون و ظریف در وین به صورت غیررسمی آغاز شد و البته جلسه رسمی این مذاکرات نیز قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور اشتون و ظریف برگزار شود، اما مذاکرات ایران و 1+5 دیروز بعد از ظهر با مذاکرات سه جانبه ایران، آمریکا و اشتون که حدود 2 ساعت‌ونیم طول کشید، ادامه یافت.

پس از پایان این مذاکرات، اخبار متعددی در رسانه های غربی درباره اینکه در این نشست در چه زمینه‌هایی گفتگو شده است، منتشر شد و برخی از ادعا ها به نقل از هیات آمریکایی حاکی از آن بود که ایران و آمریکا در حاشیه این مذاکرات در خصوص عراق گفتگو کرده اند.

این در حالی است که سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان روز گذشته در پاسخ به خبرنگار مهر هرگونه مذاکره درباره عراق را تکذیب کرد و گفت: ما در این مذاکرات تنها در موضوع هسته‌ای گفتگو می‌کنیم.

خبرگزاری رویترز امروز در یک خبر دیگر به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد که تهران و واشنگتن روز گذشته در وین درباره بحران عراق مذاکره کردند.

در پی این خبر، یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به خبرنگاران اعلام کرد که هیچگونه مذاکره‌ای با آمریکا درباره عراق صورت نگرفته و این مذاکرات تنها در موضوع هسته‌ای بوده است.

منابع مطلع معتقدند مطرح شدن بحث مذاکرات درباره بحران عراق با توجه به اینکه در این دور از مذاکرات قرار است دو طرف وارد نگارش متن توافق شوند، به نوعی حاشیه‌سازی از سوی رسانه‌های غربی است.

گفته می‌شود که در این دور از مذاکرات دو طرف تاکید بر آغاز نگارش متن دارند و با توجه به گفتگوهای صورت گرفته طی دو روز گذشته و پیش از آن این احتمال وجود دارد که حداقل در یک یا دو بند از این دور از مذاکرات نگارش متن آغاز شود.

کد N342603

وبگردی