آفتاب

حریت: گروه تروریستی داعش 2.5 میلیارد دلار دارایی دارد

حریت: گروه تروریستی داعش 2.5 میلیارد دلار دارایی دارد

آنکارا - ایرنا - پایگاه خبری اینترنتی ˈحریتˈ ترکیه روز سه شنبه فاش کرد: گروه تروریستی ˈداعش ˈ با 2.5 میلیارد دلار دارایی دارد و به عنوان ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان تبدیل شده است .

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری در مطلبی در باره گروه تروریستی داعش نوشت که گروه این تروریست ها پیش از تصرف شهر ˈموصلˈ در شمال عراق دارای 875 میلیون دلار دارایی بود که پس از به کنترل در آوردن این شهر 1.5 میلیارد دلار به دارایی های خود افزود.

به نوشته این پایگاه خبری، در لوح های فشرده ای که بدست نیروهای دولتی عراق افتاده است، اطلاعاتی دهشت بار در مورد تروریستهای داعش وجود دارد. قاچاق عتیقه جات و آثار باستانی سوریه تنها یکی از منابع درآمد این گروه تروریستی است و آنها از این طریق ده ها میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.

حریت افزود: طبق اطلاعات مندرج در این لوح های فشرده، رهبران تروریستهای داعش از افرادی که تجربه جنگ چریکی در مقابله با اشغال عراق از سوی آمریکا را دارند، انتخاب شده اند و هسته های مرکزی این گروه به گونه ای سازماندهی شده اند که از وجود یکدیگر بی خبر هستند.

این پایگاه خبری افزود: این گروه تروریستی با نفوذ در وزارتخانه های عراق، اطلاعات مختلفی جمع آوری کرده است.

این پایگاه خبری در خبر دیگری با اشاره به دیدار ˈنچیروان بارزانیˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از ایران و مذاکره با مقامات تهران در باره داعش نوشت: بارزانی پس از پایان دیدارهای خود از ایران به همراه دستیارش ˈقباد بارزانیˈ به ترکیه خواهد آمد.

خاورم**2012** 230**1651
کد N342571

وبگردی