آفتاب

"داعش از سوی برخی طرف‌ها در لبنان حمایت مالی می‌شود"

"داعش از سوی برخی طرف‌ها در لبنان حمایت مالی می‌شود"

روزنامه الاخبار نوشت: اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که برخی طرف‌ها در بیروت به صورت جزئی از گروه دولت اسلامی عراق و شام "داعش" حمایت مالی به عمل می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: دمشق از بی‌توجهی بیروت نسبت به برخی مسائل مشترک میان لبنان و سوریه اظهار تعجب کرده است که نخستین مساله امور آوارگان سوری و دومین مساله حمایت مالی داعش از سوی بیروت است.

الاخبار نوشت: مسئولان سوری همواره خواهان هماهنگی با مقامات لبنانی جهت پیگیری مساله آوارگان شده و بر این باور هستند که هماهنگی دقیق و جدی میان دمشق و بیروت می‌تواند ضامنی برای محدود کردن پدیده مهاجرت‌ها و اجتناب از پیامدهای منفی در امور انسانی و اجتماعی و همچنین امنیتی و نظامی باشد و براساس این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها مشخص می‌شود که چه کسی شایسته است که در لبنان به عنوان آواره سوری حضور داشته باشد اما مسئولان لبنانی به صورت کامل این درخواست را نادیده گرفتند.

روزنامه مذکور ادامه داد: علت این بی‌توجهی‌ها می‌تواند در وهله نخست اعمال فشارهای طرف‌های خارجی و برخی مسئولان و سیاستمداران لبنانی باشد و علت دوم بهره‌گیری برخی از سیاستمداران لبنانی از پرونده آوارگان است.

الاخبار نوشت: از چند ماه گذشته همکاری‌ها میان دمشق و تعداد زیادی از کشورهای غربی و اروپایی در زمینه هماهنگی‌های امنیتی و دیپلماتیک غیرعلنی آغاز شده است و در این دوره اطلاعات امنیتی و بسیار مهمی میان این طرف‌ها رد و بدل شده و مشخص شده است که داعش به صورت جزئی از سوی طرف‌های مالی در بیروت حمایت می‌شود.

مسئولان سوری در این خصوص تماس‌هایی با مقامات لبنانی برقرار ساخته و آنها را در جریان این امر قرار دادند اما مسئولان لبنانی هیچگونه همکاری را در این زمینه نشان ندادند.

انتهای پیام

کد N342568

وبگردی