آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛  

زرینچه: نقطه قوت ایران، خط دفاع بود/ نیاز به تغییر روش برابر آرژانتین داریم

زرینچه: نقطه قوت ایران، خط دفاع بود/ نیاز به تغییر روش برابر آرژانتین داریم

هافبک پیشین تیم ملی با بیان اینکه در دیدار مقابل نیجریه خط دفاع نقطه قوت ایران بود، گفت: کارلوس کی‌روش باید تدابیر بسیار مهمی را برای دیدار با آرژانتین در نظر بگیرد.

جواد زرینچه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیجریه با بیان این مطلب افزود: در طول یک سال گذشته، کارلوس کی‌روش بیشتر به دنبال کار تیمی مناسب در خط دفاعی بود و بسیار روی این مساله برنامه‌ریزی کرد که در نهایت با همین شیوه توانست فضا را برای بازیکنان نیجریه تنگ کرده و اجازه ندهد  آنها به آنچه می‌خواستند، دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: البته ما تنها بیشتر به فکر دفاع کردن بودیم تا ضد حمله و اگر می‌توانستیم با 2 یا 3 نفر به ضد حمله هم فکر کنیم، می‌توانستیم از دقیقه 70 به بعد نتیجه را به نفع خود رقم بزنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه همچنین تاکید کرد: تمام تفکرات کی‌روش بیشتر در خصوص خط دفاعی است و ما برای هجوم‌های گسترده برنامه آن چنانی نداشتیم. شاید تنها به دنبال این بودیم که با خلاقیت برخی بازیکنان‌مان به گل دست پیدا کنیم.

وی نقطه قوت تیم ملی ایران در دیدار مقابل نیجریه را بیشتر خط دفاعی دانست و یادآور شد: با نفرات خط دفاعی که مقابل نیجریه قرار داشتند، آنها توانستند به خوبی ضربات اول را زده و اجازه ندهند تا مهاجمان نیجریه بتوانند فرصت لازم را بدست آورده و دروازه تیم ما را باز کنند. البته بازیکنان میانی ایران به همراه دو مهاجم‌ تیم که بیشتر نزدیک هافبک‌ها بودند، توانستند فشار تیمی نیجریه را گرفته و اجازه خودنمایی به مهاجمان حریف ندهند.

زرینچه کسب یک امتیاز این دیدار را بسیار برای تیم ملی مثبت خواند و افزود: این یک امتیاز می‌تواند انرژی بسیار مثبتی را برای تیم ملی به وجود بیاورد. البته به یاد داشته باشیم اگر بخواهیم با این روند در دو بازی آینده به میدان برویم، مطمئنا به مشکل خواهیم خورد.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم آرژانتین به مراتب حرفه‌ای‌تر و فنی‌تر از بازیکنان نیجریه هستند و کی‌روش باید تدبیری بیندیشد تا بتواند در مقابل آرژانتین نتیجه قابل قبولی کسب کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکر می‌کردید علیرضا حقیقی به جای رحمان احمدی درون دروازه قرار بگیرد؟، گفت: حقیقی چند سالی در کنار تیم ملی است و از بازیکنان باتجربه ما محسوب می‌شود. اینکه چرا او درون دروازه قرار گرفت، مطمئنا کی‌روش با دستیاران خود و خصوصا مربی دروازه‌بان‌ها صحبت کرده و به این نتیجه رسیده است که حقیقی حراست از دروازه ایران را به عهده بگیرد.

کد N342553

وبگردی