آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر/

برگزاری دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و روسیه در حاشیه مذاکرات وین

برگزاری دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و روسیه در حاشیه مذاکرات وین

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات 1+5 دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، در ادامه برگزاری پنجمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 مذاکرات دو جانبه ایران و روسیه در هتل کوبورگ در وین برگزار شد .

عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات 1+5 دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش تیم هسته ای کشورمان صبح روز گذشته وارد وین شد . محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز گذشته در ناهار کاری مشترک با کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور یافت .

محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان در پایان ناهار کاری مشترک با کاترین اشتون در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین در جمع خبرنگاران گفت: در گفتگوها با خانم اشتون تصمیم گرفتیم که فردا یک جلسه عمومی داشته باشیم و موضوعات را یک بار دیگر مرور کنیم.

وی افزود: پس از جلسه عمومی هم نیاز به جلسات فنی و هم دوجانبه وجود دارد تا ببینیم که زمینه برای رسیدن به یک مبنایی که برای نوشتن متن توافق مشترک مهیا می شود یا خیر.

ظریف ادامه داد: ما بحث های خوبی داشتیم و برای جلسات بعدازظهر امروز و جلسه فردا صبح بحث مفصلی کردیم.

ظریف در بدو ورود به وین نیز اعلام کرده بود که مذاکرات دو جانبه و سه جانبه از روز دوشنبه آغاز خواهد شد .

مذاکرات سه جانبه کاترین اشتون ، محمد جواد ظریف و هیأت آمریکایی به ریاست ویلیام برنز  بعد از ظهر روز گذشته به مدت دو ساعت و نیم در هتل کوبورگ برگزار شد .

سيد عباس عراقچي , عضو ارشد تيم نذاكره كننده هسته اي كشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئول خبرنگار مهر در اين باره كه آيا در مذاكرات با آمريكا درباره تحولات عراق گفتگو كرديد، گفت : خير ،در مذاكرات ١+ ٥ تنها بحث هسته اي مطرح است و در اين مذاكره درباره هيچ چيز ديگر صحبت نممي كنيم.

در پی چهارمین دور مذاکرات وین و بی نتیجه ماندن مذاکرات در آغاز نگارش متن توافق نهایی ، ظریف و اشتون یک دور مذاکرات در استانبول داشتند و همچنین هیأت ایرانی با هیأت های آمریکایی ، فرانسوی و آلمانی و روسی مذاکرات دو جانبه ای داشت .

این احتمال مطرح است که ایران و کشورهای 1+5 در این دور از مذاکرات نگارش متن توافق نهایی را آغاز کنند.

مذاکرات رسمی ایران و 1+5 ساعت 11 به وقت وین (13:30 به وقت تهران ) به صورت رسمی با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز می شود.

کد N342549

وبگردی