آفتاب

الاخبار: بخشی از هزینه‌های «داعش» در لبنان تامین می‌شود

الاخبار: بخشی از هزینه‌های «داعش» در لبنان تامین می‌شود

فارس نوشت:

منابع مطلع در سوریه فاش کردند، بخشی از مبالغ مربوط به حمایت مالی از گروهک داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه از طرف برخی گروه‌های لبنانی تامین می‌شود.
برخی از منابع سوری به روزنامه الاخبار لبنان، گفتند از چند ماه پیش کانال هماهنگی بین منابع امنیتی و دیپلماتیک دمشق و تعداد زیادی از پایتخت‌های غربی و اروپایی برای تبادل اطلاعات در مورد گروه‌های تروریستی فعال در سوریه برقرار شده است.

در این زمینه مهمترین پرونده برای همکاری بین دو طرف موضوع «جهادی‌ها»ی تکفیری و تروریست‌ها و فعالیت و تردد آنها بین سوریه و غرب است.

روزنامه الاخبار نوشت: اطلاعات امنیتی مهمی بین دو طرف رد و بدل شد که از طرف دمشق لیستی از اسامی به طرف غربی داده شد و از طرف آنها نیز اطلاعاتی در مورد فعالیت‌ها مالی و حواله‌های بانکی در مورد تروریست‌ها به دمشق داده شد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع غربی به دمشق داده‌اند، مشخص شد که برخی از حمایت‌های مشکوک از گروه‌های تروریستی از سوی برخی از گروه‌های لبنانی از بیروت و دیگر شهرهای این کشور صورت می‌گیرد.

الاخبار نوشت، برخی از مبالغ مشکوک از سوی شرکت‌های مالی که در بیروت حضور دارند به دست داعشی‌ها یا تروریست‌ها می‌رسد.

بر اساس این گزارش مقامات سوری مسئولان لبنانی را در جریان این اطلاعات مهم قرار دادند و از آنها خواسته شد تا ابزارهایی برای هماهنگی بین دو طرف برای کنترل این موارد مهم صورت گیرد ولی این تلاش ها بدون نتیجه مانده است.

52261

کد N342543

وبگردی