آفتاب
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

علمای شیعه و سنی موضع خود را در برابر داعش برجسته‌تر کنند

علمای شیعه و سنی موضع خود را در برابر داعش برجسته‌تر کنند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: علمای شیعه و سنی باید موضع گیری‌های خود را در برابر گروه داعش برجسته‌تر کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: علمای شیعه و سنی باید موضع گیری‌های خود را در برابر گروه داعش برجسته‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با تشبیه گروه تروریستی داعش به خوارج گفت: خطر این گروه منطقه و دولت‌های آن را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «امت غیرمنسجم همیشه شاهد رشد گروه‌های تروریستی مانند داعش است» گفت: تعمیق وحدت اسلامی بزرگترین ابزار مقابله با امثال داعش است شعیه و سنی باید در صفی واحد در قبال جنایت‌های این گروه تکفیری بایستند.

مبلغی اظهار کرد: گل آلود کردن روابط شیعه و سنی یکی از روش‌های این گروه است و لذا از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی استفاده می‌کنند و چون در کشور عراق همیشه پیروان مذاهب اسلامی همزیستی مسالمت آمیزی با هم داشته‌اند تلاش در این زمینه را پی می‌گیرد.

مبلغی با اشاره به این‌که «بهره‌گیری از واژگان یکی دیگر از روش‌های این گروه است» گفت: این بهره گیری از واژگان مطلوب جهت دست‌یابی به اهداف خطرناک از ویژگی‌های مشترک داعش و خوارج صدر اسلام است.

وی ادامه داد: داعش و خوارج سر و ته یک کرباس هستند، این‌ها مانند خوارج که از واژه امر به معروف و نهی از منکر استفاده‌های ناصواب می‌کرد، امروز از واژه دولت اسلامی استفاده سوء می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «منطق گریزی روش دیگر داعش است» گفت: داعشی‌ها مانند خوارج اهل گفت‌وگوی منطقی نیستند و منطق و عقلانیت را برای خود خطرناک و حیات خود را در مناسبات به هم ریخته و آب گل آلود می‌بینند.

مبلغی با اشاره به رسالت مسلمانان در برابر داعش گفت: ما در برابر داعش تا مادامی که آنها دست به عملیات نزنند باید مراقب باشیم خود ما جنگ و گریز راه نیندازیم، ولی اگر آنها دست به اقدام نظامی زده و حمله نمایند باید با قاطعیت با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه گروه تروریستی داعش، فوج فوج انسان‌های مظلوم را به شهادت می‌رسانند و این خطر در منطقه شیعه و سنی را تهدید می‌کند و باید از موضع امت واحده با آنها برخورد شود و ماهیت اصلی این گروه برای مردم افشا شود.

مبلغی اظهار کرد: خطر تکفیر از بدیهیات اسلام است، ولی متاسفانه به دلایل مختلف از جمله جهل، با وجود نگاه و تاکید علمای شیعه و سنی بر تحریم تکفیر، این پدیده زشت شکل گرفته است و باید علل آن را از نظر جامعه شناسی بررسی کرد.

وی با اشاره به این‌که «سه گروه جاهلان بهانه‌جو، گروه‌های تکفیری از نوع داعش و گروه‌های شبه تکفیری همیشه دنبال ایجاد مشکل در رابطه بین شیعه و سنی هستند» گفت: باید این ارتباط توسط علمای فریقین به درستی مدیریت و فضا را از دست تکفیری‌ها و گروه‌های تروریستی بهانه‌جو خارج کنند.

مبلغی ریشه داعش را تاریخی و مشابه خوارج دانست و گفت: تفکر این گروه به شدت منجمد بوده و نمی‌توانند رفتار خود را از خشونت جدا کنند و مانند خوارج شمشیرهای آنها همیشه بر گردن آویخته و وسایل انفجار در اختیار برای کشتن مردم می‌باشد و با قساوت قلب مردم را به قتل می‌رسانند.

انتهای پیام

کد N342530

وبگردی